Informatie gezocht

H.A.G. Froonen

Gepost door art s. douw 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • H.A.G. Froonen

    09 september 2001 10:20
    Ik zoek meer informatie over de schilder H.A.G. Froonen (Nieuwer Amstel 1878-Drachten 1858) dan de Scheen-Lexicon vermeldt. Bijvoorbeeld: artikelen (tijdschriften/kranten) en tentoonstellingscatalogi/boeken. Ook verblijfplaatsen en/of foto's van werk hebben mijn interesse. Graag uw reacties en/of tips. M.vr.gr. Art S. Douw.
  • Re: H.A.G. Froonen

    02 december 2005 17:55
    Geachte Dames en Heren,
    Wij zijn in het bezit van een schilderij met de signature H. Froonen.
    Het gaat om een zeer groot doek ca. 150 cm oliverf met een heidelandschap met op de voorgrond een berk.
    Kunt U ons meer info geven over deze schilder ???
    Met vriendelijke groeten,
    R. van der Velde
  • Re: H.A.G. Froonen

    11 februari 2006 13:57
    Henricus Albertus Gerardus (Hein) Froonen is geboren op 6 jan.1878 te Nieuwer-Amstel (Amstelveen) en overl. op 2 december 1958 te Smallingerland (Drachten). Woonde en werkte in Amsterdam, Gorredijk en Belgie. Na zijn verblijf in Belgie kreeg hij raadgevingen van J.Th. Toorop. Schilderde en tekende figuren en landschappen en vooral bloemen.

    Ik hoop dat je aan deze beschrijving wat hebt.
    Rien.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.