Informatie gezocht

iemand verstand van Chinees eierporselein

Gepost door nijnestein 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • iemand verstand van Chinees eierporselein

    06 februari 2013 18:13
    Hallo Luitjes,

    Ik heb van mijn oudtante Eierporselein geerft. Het is ruim 100 jaar oud, maar ik kan nergens informatie vinden. Weten jullie wellicht waar het vandaan komt en wat het eventueel waard is..
  • Re: iemand verstand van Chinees eierporselein

    06 februari 2013 19:23
    Niet Chinees maar Japans.

    De karakters in het merk betekenen: “Dai nippon” wat zoveel betekent als Groot Japan.

    Dit soort ontwerpen werden vanaf 1918 tot aan begin jaren 40 speciaal voor de export naar Europa en Amerika gemaakt.

    Er zijn dan ook nog heel veel van dit soort setjes in Nederlandse huishoudens. Waarde is afhankelijk van exclusiviteit en kwaliteit.




    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2013 06:50 door mp.kunst.
  • Re: iemand verstand van Chinees eierporselein

    06 februari 2013 19:30
    Hallo mp.Kunst,

    Volgens mij oud tante was het Chinees, het is flinterdun eierporselein en het licht komt dwars door de kopjes heen. Ik heb echt heel veel gegoogled maar kan dit servies echt nergens terug vinden.
  • Re: iemand verstand van Chinees eierporselein

    06 februari 2013 23:32
    Als uw oud tante dat heeft gezegd dan zullen ze zich in de fabriek destijds wel hebben vergist en er per ongeluk het merkteken Japan onder hebben gezet ipv China.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.