Informatie gezocht

Raguza Novelli

Gepost door peterboonberg 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Raguza Novelli

    06 februari 2013 21:39
    Ik heb sinds kort 2 schilderijen van deze schilder.
    Weet iemand inmiddels al wat meer over hem.
    Mijn schilderijen liggen in lijn met alle andere schilderijen op deze site.
    Weet iemand wat deze schilderijen in prijs doen???
    gr
  • Re: Raguza Novelli

    12 februari 2013 11:56
    Hallo Peter, mijn grootouders hadden eind 30e jaren een rijwielzaak in de Helmersstraat in Amsterdam.In 1939 kwam er een man in de zaak met een schilderij.Deze man was de schilder Novelli en hij bood mijn grootvader het werk aan in ruil voor een fiets. Het was een prachtig met palletmes gemaakt werk wat nog geeneens droog was! Mijn grootouders waren best kunstminnend en gingen op het voorstel in.Sindsdien is het werk in de familie en mijn ouders hebben het jaren geleden aan mij gegeven.Waarschijnlijk weet je al dat Novelli in de 30e jaren in Rotterdam woonde en werkte.Voor de rest weet ik niets van zijn achtergrond,ook niet wat betreft eventueel wonen en werken in Amsterdam.Het werk is een zeer kleurrijke typische Novelli voorstellende Venetie op de achtergrond met op de voorgrond zeilbootjes met volle zeilen.Ik denk dat hij wel 100 kleurnuances verwerkt heeft!Het werk is gesigneerd en er staat ook bij Venezia 1939. Niet omdat het van mij is,maar het is de mooiste Novelli die ik tot nu toe gezien heb.Ik zal je als ik fotos ervan heb genomen ze aan je mailen.vr.groet fred bausch.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.