Informatie gezocht

Mijndert van den Berg

Gepost door painterwc 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Mijndert van den Berg

    01 maart 2013 21:41
    Ik heb in een Kringloopwinkel een schilderij van Mijndert v.d. Berg gekocht voor 40 Euro. Op de achterkant is de omschrijving als volgt:
    "Brug over de Dieze bij de Zusters van Orthen Port in Den Bosch". Gesigneerd: links onder.

    Toen ik de titel in Google invulde, kwam het volgende aan het licht:

    (Christoffel) Hendrik Dijkman*** --29-12-1879 - 11-12-1954-- heeft de brug vanaf de andere kant geschilderd (!) en die omschrijving luidt (vrijwel gelijk!):

    Brug over de Dieze bij de Zusters van Orthenpoort, ´s-Hertogenbosch, olieverf/doek, gesigneerd: Dijkman, 60 x 80 cm.

    Dat is wel heel toevallig, nietwaar?

    ***C.H. Dijkman was zeer actief en van hem is een catalogus met 1200 werken bekend (olie, pastel, etc.).

    Waarde vind ik minder belangrijk. Het intigreet mij dat twee schilders hetzelfde onderwerp hebben gekozen.

    mvg
    Joop Bluemink

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.