Informatie gezocht

Wie kan mij iets vertellen over deze 2 vazen? japans?

Gepost door Gretha 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kan mij iets vertellen over deze 2 vazen? japans?

    31 maart 2013 21:23
    Deze vazen schijnen oud te zijn, zijn hetzelfde alleen tegenovergesteld geschilderd.
    Wie kan mij iets verder helpen?
  • Re: Wie kan mij iets vertellen over deze 2 vazen? japans?

    03 april 2013 00:01
    Deze vazen en om het eerlijk te zeggen al het Aziatisch aardewerk of porselein is zeer moeilijk te beoordelen van een foto of ze oud dan wel waardevol zijn of niet. Dit type vaas heb ik in Toko’s in Nederland nieuw op de plank zien staan compleet met alle uitstraling om ze er oud uit te laten zien. Het markteken op de bodem zegt niets. Meesters in het kopiëren zijn het, wat niet wil zeggen dat dit stel vazen niet oud zijn. Op internet worden deze vazen te koop aan geboden tussen 20 en 1200euro. Daar wordt je dus niet veel wijzer van. Wat wel iets zegt is dat in 3 minuten zoeken op internet ik al 8 keer dezelfde vaas ben tegen gekomen die allen te koop stonden. Niet echt uniek dus maar wel zeer decoratief.

    Bijna vergeten: ze zijn Chinees.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2013 00:16 door mp.kunst.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.