Informatie gezocht

wie kent schilder Hofrmann??

Gepost door moniqueb02 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • wie kent schilder Hofrmann??

    07 april 2013 08:06
    ik heb een schilderij van ene Herm Hoffmann uit Berlin.....het lijkt echter wel een overschildering, heel raar.het is een stilleven van een tafel met een vaas met molens erop met bloemen, 2 bloemen liggen voor de vaas en er staat een schaaltje bij.........

    heb helemaal geen verstand van kunst dus vraag ik uw hulp...........

    alvast bedankt voor de reacties

    m.v.g.

    moniqueb02
  • Re: wie kent schilder Hofrmann??

    09 april 2013 18:31
    Zonder foto is natuurlijk niets zeker maar ik vermoed dat uw schilderij is van Hermann Hoffmann.

    Over Hermann Hoffmann (1862 – 1941) is niet veel bekend. Zeker is dat hij op 6 januari 1862 in Berlijn is geboren. Maar waar en onder welke omstandigheden hij is gestorven is niet bekend maar het zou in 1941 zijn gebeurd. Zijn opleiding heeft hij gevolgd aan de Academie voor de Schone Kunsten van Berlijn van 1881 tot aan 1890. In de Schlichtingstraße 15 in Berlijn heeft hij een tijdje een atelier gehad. Hij was vooral bekend als Genre- en Portretschilder. Hij signeerde zijn schilderijen met Herm Hoffmann Berlin. Het verhaal gaat dat pas na zijn dood door zijn dochter mondjesmaat de schilderijen en tekeningen werden verkocht om dat de schilder zelf maar moeilijk afstand kon doen van zijn kunst.
    Toch was hij in zijn tijd bekend genoeg om opdracht te krijgen om in 1897 een portret te schilderen van Keizer Wilhelm II. De Keizer zou ook daadwerkelijk model hebben gestaan voor zijn eigen portret. Het portret heeft tot aan de tweede wereldoorlog gehangen in het Hohenzollernmuseum maar waar dit portret daarna is gebleven is onbekend maar er is wel een uitstekende print bekend van het werk.

    Dit is wat ik over hem kon vinden.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2013 06:58 door mp.kunst.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.