Informatie gezocht

Japanse ? prent / houtsnede onbekende kunstenaar

Gepost door Pejable 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Japanse ? prent / houtsnede onbekende kunstenaar

    16 mei 2013 11:24
    Beste mensen,

    Al een twintig jaar heb ik bijgevoegde Japanse ? prent / houtsnede in bezit. Deze is echter niet gesigneerd en heeft een gedrukte ( 1 ) linksonder, wat vreemd lijkt voor een Japanse kunstenaar mocht het er een zijn. De prent is wel zeer secuur uitgevoerd. Iemand enig idee wie het kan zijn?

    Lijst: 48 x 40 cm
    Prent: 30 x 23 cm

    Met vriendelijke groet,
  • Re: Japanse ? prent / houtsnede onbekende kunstenaar

    16 mei 2013 13:28
    Ik ben deze tegengekomen op een Russische kunstverkoopsite. Ook zij wisten niet van wie het werk was maar konden wel vertellen dat dit een Chinees kunstwerkje is uit 1955/1956. Zij gaven als titel op "Bulls" en het zou lijstnummer 2 van een serie prenten.

    [antikvaroshop.ru]
  • Re: Japanse ? prent / houtsnede onbekende kunstenaar

    16 mei 2013 15:01
    Hartelijk dank voor de snelle reactie; het is de eerste keer dat ik de prent ergens anders zie. Jammer genoeg weet men daar ook niet wie de kunstenaar is. In elk geval iets opgeschoten.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.