Informatie gezocht

Ets van Oskar Paul Matthes

Gepost door Markies74 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Ets van Oskar Paul Matthes

    07 juli 2013 18:07
    Hallo allemaal,

    Ik heb recent deze ets gekocht en wil hier heel graag wat meer van weten.

    Op de achterzijde staat met potlood de naam Oskar Paul Matthes geschreven.

    Nu heb ik op internet wel al wat meer kunnen vinden over Matthes maar ben blij met alle informatie over hem en deze ets.

    Zelf denk ik dat deze ets gemaakt is in zijn Zaanse periode tussen 1901 en 1909.

    Wie heeft er meer info over de ets en eventueel de waarde?

    grt
  • Re: Ets van Oskar Paul Matthes

    07 juli 2013 23:10
    Oskar Paul Matthes is geboren op 24-01-1872 in Königsberg (Kaliningrad) Duitsland en is overleden op 16-03-1956 in Bergholz-Rehbrücke. Na van 1896 tot 1901 gewerkt te hebben in Keulen vertrekt hij voor 9 jaar naar Nederland waar hij oa werkt in Zaandam, Edam en Leiden om vervolgens via Luzern, Potsdam de laatste jaren te verblijven in Bergholz-Rehbrücke.
    Hij was een autodidact die heeft gewerkt als schilder, tekenaar, etser en lithograaf met als belangrijkste onderwerpen stads- en dorpsgezichten.
    Hij was lid van Arti et Amicitiae (Arti, Amsterdam).
    Vertegenwoordigt geen grote waarde. Afhankelijk van veel factoren maar ik denk in deze staat niet meer dan 50euro.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.