Informatie gezocht

H.J.Groenewegen

Gepost door Frank Valkenhoff 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • H.J.Groenewegen

    10 januari 2002 11:12
    Wij hebben een schilderij aangeschaft van H.J.Groenewegen, een plassengezicht uit Loosdrecht uit begin/midden vorige eeuw? Wij zijn uit nieuwsgierigheid opzoek naar informatie over deze schilder. Wie zou ons daar bij kunnen helpen. bij voorbaatdank. met vriendelijke groeten, Frank Valknenhoff
  • Re: H.J.Groenewegen

    20 januari 2002 14:59
    Adrianus Johannes Groenewegen werd geboren op 1 mei 1874 te Rotterdam. Hij was leerling van de Akademie B.K. te Rotterdam. Hij wordt gezien als een der laatste vertegenwoordigers van de Haagse School. Hij woonde en werkte in Rotterdam tot 1898, Den Haag; van 1922 af in Budel (N. Br.). Hij schilderde, aquarelleerde landschappen, met vee,
    ook interieurs met boerenfiguren, dieren en riviergezichten. Heeft veel geexporteerd (via de kunsthandel) naar Engeland, Canada en de V.S.

    Hij overleed te Horn (L.) op 8 januari 1963.
  • Re: H.J.Groenewegen

    26 maart 2002 21:12
    U reageert op een vraag over H.J. Groenewegen maar geeft een reactie met de naam Adrianus Johannes Groenewegen. Zijn dit wel de zelfde pesonen? Wij zijn ook in het bezit van een schilderij van H.J. Groenewegen en ook op zoek naar informatie.
    mvg Erik vd Berg
  • Re: H.J.Groenewegen

    27 maart 2002 09:44
    Ben niet veel wijzer geworden weet alleen dat er wel een H.J.Groenewegen heeft bestaan en dat zijn schilderijen circa 150-200 euro doen. Mocht je verder informatie vinden houd ik mij van harte aanbevolen. Oh ja ik had ook gehoord dat het een pseudoniem van iemand zou zijn maar heb nooit meer iets gehoord van de gene die dat beweerde. Groetjes Frank
  • Re: H.J.Groenewegen

    02 september 2018 17:01
    Frank Valkenhoff Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ben niet veel wijzer geworden weet alleen dat er
    > wel een H.J.Groenewegen heeft bestaan en dat zijn
    > schilderijen circa 150-200 euro doen. Mocht je
    > verder informatie vinden houd ik mij van harte
    > aanbevolen. Oh ja ik had ook gehoord dat het een
    > pseudoniem van iemand zou zijn maar heb nooit meer
    > iets gehoord van de gene die dat beweerde.
    > Groetjes Frank

    Ik heb ook een schilderij van H.J. Groenewegen. Ook van een plassengezicht.
    Groetjes, Akkie



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2018 17:03 door akkiedakkie.
  • Re: H.J.Groenewegen

    02 september 2018 19:33
    zouden jullie wat foto,s kunnen plaatsen van deze H.J Groenewegen.
    Liefst met duidelijke handtekening..zie wat ik met wat speurwerk vond.
    Vergeet ook de achterkant niet....
    leuk studie object...

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.