Informatie gezocht

Waarde schilderij H Schallenberg

Gepost door wilco 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Waarde schilderij H Schallenberg

    27 september 2013 18:44
    Beste,

    Ik heb recentelijk op een jaarmarkt een klein schilderijtje gevonden van H. Schallenberg.
    Het blijkt te gaan om Boerderij in Gemert, waar (zoals ik lees op de site van H Schallenberg) veel exemplaren van zijn gemaakt.
    Het schilderijtje zit volgens mij nog in een originele lijst (afmetingen 18,5 x 14 ).
    Hoe kan ik zien of dit een orgineel exemplaar is ?
    Wat zou de waarde van een dergelijk Schilderij kunnen zijn.
    Bijgaande een foto van het schilderij.

    In afwachting van een reactie

    Willie van Esch
  • Re: Waarde schilderij H Schallenberg

    02 november 2013 14:49
    Hallo, ook ik heb een schilderij van H. Schallenberg en wil graag weten of ik iets kostbaars heb...Weet iemand hier meer van???
    Heb een foto bijgevoegd ..
    Mail even als je er iets van weet??

    Alvast bedankt
  • Re: Waarde schilderij H Schallenberg

    03 november 2013 00:45
    De bloemen op uw schilderij zijn clematis. Dit is een paars-blauwe bloem zoals u op H Schallenberg website kunt zien want daar staat ook het origineel van uw schilderij. Ik vermoed dat u in het bezit bent van een drukwerk van zijn schilderij en zoals u zult begrijpen in dat geval van geen grote waarde.
    En hetzelfde geldt voor de boerderij. Door de geringe afmeting heb ik zelf het idee dat het mogelijk een ansichtkaart is. Ook hier van staat het origineel op de website van Huibert Schallenberg.


    Huibert was een olieverf schilder die werkte op Linnen, Paneel, Hardboard of Karton.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.