Informatie gezocht

onbekend cubistisch werk

Gepost door mp.kunst 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • onbekend cubistisch werk

    12 december 2013 23:08
    Ik heb sinds enige tijd een vetkrijt schilderij van een voor mij onbekende kunstenaar. Geen signering maar wel is duidelijk de naam van het gebruikte papier te zien.

    Wie kan mij iets meer vertellen over dit werk of zijn maker uit vermoedelijk de jaren 50-60.
  • Re: onbekend cubistisch werk

    16 december 2013 14:37
    Zou kunnen gaan om Meinert Volkers, hij maakte abstracte werken. Er is op internet abstract werk van hem te vinden en aangeboden.
    MEINDERT VOLKERS 1927-2000

    Geboren te Enschede en overleden te Haaksbergen. Leerling van de Vrije Academie te Den Haag, had les van Kees Andrea, J. Stroosma, Louis Meijs en Arnold Smith. Schilder en tekenaar van landschappen, stillevens en figuren. Soms neiging naar abstractie. Sluit aan bij de schilders van de Nieuwe Haagse School. Exposeerde op vele plaatsen in Nederland en is vertegenwoordigt in collecties van bedrijven, instellingen en particulieren.
    Vermeld in Scheen.
  • Re: onbekend cubistisch werk

    16 december 2013 23:50
    Dank je Rob voor je antwoord.

    Ik zou graag hebben gezien dat het een werk is van MEINDERT VOLKERS (er zijn minder boeiende kunstenaars) en dat kan nog steeds maar als deze suggestie enkel is gebaseerd op de naam Volkers dan denk ik dat het schilderij helaas is gemaakt door een ander.
    Duidelijk is te lezen dat de naam op het schilderij is E.G. VOLKERSZ. Ik heb uitgezocht dat die naam iets met de productie van papier heeft te maken en daar komt nog bij dat, weliswaar op de foto niet duidelijk zichtbaar, de letters E.G. in de rechter onderhoek weer in herhaling terugkomen.

    Zou het kunnen dat de vettigheid van het gebruikte krijt niet hecht op de plekken waar in het papier een watermerk zit en dat daarom deze naam zichtbaar is?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2013 00:17 door mp.kunst.
  • Re: onbekend cubistisch werk

    17 december 2013 13:41
    Je hebt gelijk, ik heb dit gevonden:

    het telefoonboek Zutphen van 1915: Ubbens, J.M., Papierhandel, Deventerweg 19 tel.212 Volkersz, Fa. E.G., papierh., kant. Berkelkade

    zie deze link:

    [home.planet.nl]

    groeten Rob

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.