Informatie gezocht

Jongeneel

Gepost door Chef 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Jongeneel

    26 januari 2015 14:42
    Beste mensen ,

    In het kader van het kopen van zogenaamd unieke werkstukken hier nog een bijdrage .
    In mijn kamer hangt inmiddels alweer een jaar of 25 een schilderij gesigneerd door Jongeneel ( foto Jongeneel Wieringa )
    Zeer toevallig zie ik op Marktplaats een schilderij te koop aangeboden die verrekt veel lijkt op het exemplaar wat ik in bezit heb. Tekst in de advertentie luidt " Ik heb een heel mooi schilderwerk jan jongeneel .
    Niet elders te vinden , doe een leuk bod ." Op de foto van het werk zitten weerspiegelingen van de flits of diepteregeling. ( foto Jongeneel_weerink )
    Naspeuring op internet brengt mij bij een derde exemplaar ( foto jongeneel_wijdemeren )hetwelk is te vinden op de site van galerie Wijdemeren . [galeriewijdemeren.nl] . Via de mail contact gezocht mmet de galerie maar tot nu toe niks meer vernomen . Enig idee wie Jongeneel is en hoe het kan dat 3 vrijwel identieke exemplaren in omloop zijn ?
    Tevens is dit het enige werk wat ik van Jongeneel kan vinden hetwelk mijn nieuwsgierigheid alleen maar doet toenemen .
    Wie weet meer over dit onderwerp . Graag Uw reactie mocht U meer weten .



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2015 18:44 door Chef.
  • Re: Jongeneel

    26 januari 2015 18:16
    Snel gemaakt schilderijen die op meerdere plaatsen in Europa zijn verkocht ondertekend met een Pseudoniem of fake naam. Waarschijnlijk geeneens gemaakt door een en dezelfde schilder.
    Hier nog een foto van een schilderij dat op eBay Duitsland werd aangeboden.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/01/2015 07:09 door mp.kunst.
  • Re: Jongeneel

    14 september 2015 17:38
    Ook ik ben in het bezit van hetzelfde schilderij. Op Internet heb ik wel gevonden een Irma Jongeneel, die wel ongeveer in dezelfde stijl schildert. In verband met verhuizing wilde ik het schilderj op internet zetten, vandaar.
  • Re: Jongeneel

    04 november 2015 17:08
    ik heb er ook een maar deze zit op doek en is echt verf..
  • Re: Jongeneel

    18 februari 2018 13:29
    Ik heb hetzelfde schilderij, ongeveer 25 jaar geleden gekocht van een ‘kunstacademie’ student die met een map vol kunst langs de deuren ging.
    Dezelfde afbeelding is er ook in geel uitgevoerd. Deze uitvoering heb ik jaren lang zien hangen in een huis in Bennekom.
  • Re: Jongeneel

    07 maart 2018 16:43
    Ik heb ook een schilderij van jongeneel, gekocht ongeveer 25 jaar geleden aan de deur. ik vraag mij af hoeveel schilderen hiervan gemaakt zijn?
    Weet iemand hoeveel dit schilderij ongeveer waard is?
  • Re: Jongeneel

    07 maart 2018 17:37
    Ik zeg dit gekscherend maar als u nu het bedrag neemt dat u hebt betaald en het deelt door het aantal schilderijen met deze afbeelding op internet dan kom u al aardig in de buurt. Sorry. Kortom geen waarde.
  • Re: Jongeneel

    09 maart 2018 17:46
    Beste mensen,

    Jammer, maar ik vind het toch een heel mooi schilderij.

    Ik heb ook een schilderij van B. Long gekocht aan de deur tegelijk met Jongeneel.
    Weet iemand iets over deze schilder?

    Groeten
  • Re: Jongeneel

    09 maart 2018 21:44
    Is ook een massa product. Sommige afbeeldingen kom ik tientallen keren tegen op verkoopsites. Vaak schilderijen met vrolijke kleuren dus iets meer waard. Catawiki verkoopt ze tussen de 30 en 45 euro.

    Iemand anders op internet gaf een mooie omschrijving van deze schilderijen en die neem ik dan ook graag over:
    B Long is een gefingeerde naam voor een niet bestaande kunstenaar. Het blijkt geen kunstenaar te zijn maar vermoedelijk een kunstcollectief uit Vietnam die hun producten ondertekenden met B. Long. Het wordt daar vervaardigd en in Europa verkocht in o.a. galeries en warenhuizen en de kunstwerken worden zelfs regelmatig deur-aan-deur gecolporteerd.
  • Re: Jongeneel

    10 maart 2018 14:40
    Dankjewel voor de informatie. Ik heb iets geleerd.

    Groeten.

    Marita
  • Re: Jongeneel

    20 augustus 2018 15:01
    [via e-mail ontvangen en met toestemming geplaatst]

    Via eerste keer zoeken op 'Jongeneel schilderij' kwam ik zojuist op dit forum uit [..] Zoals je ziet in de bijlage hangt er bij ons thuis ook een 'zelfde Jongeneel' aan de muur.

    Jaren geleden, 25 tot 30 jaar, liepen er studenten langs de deuren om wat bij te verdienen met een dikke map met olieverfdoeken. Wij vonden er veel mooi, bv skyline New York en andere diverse onderwerpen, deze werd het uiteindelijk om persoonlijke redenen.

    We hebben er fl. 250 voor betaald en vinden het schilderij nog steeds mooi. De eigen lijst wordt bij elke interieursverandering aangepast qua kleur. De details verschillen duidelijk wel bij de getoonde plaatjes, het geheel lijkt idd hetzelfde.

    Met vriendelijke groet uit Zwolle
    Rita vd Bosch
  • Re: Jongeneel

    08 juli 2022 23:13
    Dit schilderij van "Jongeneel" is een copie van het originele schilderij van Christian Bjorn Larsen die het werk de titel The Two Sisters meegaf. Het werk stamt uit 1965 en is veel als print verkocht na 1969.


    Dit zou Bio zijn:
    Christian (Christer) Bjørn Larsen, geboren in 1931 in Buenos Aires, overleden in 1993, is een Deens-Zweedse schilder, illustrator en affichekunstenaar. Larsen studeerde aan de School of the Association of Craftsmen in Göteborg, en voor Luchow-Nielsen aan de School of Arts and Crafts in Kopenhagen en aan de Academy of Arts in Stockholm. Hij exposeerde afzonderlijk en in groepstentoonstellingen in Kopenhagen, Odense, Malmö, Sundsvall, op de Riksdag-tentoonstelling, op de Deense ambassade en op uitnodiging van de stad Düsseldorf in Die Brücke. Als illustrator heeft hij tijdschrift- en boekomslagen ontworpen voor verschillende uitgeverijen in Zweden, Denemarken, Duitsland en de VS, evenals filmposters. Voor UNICEF ontwierp hij een serie ansichtkaarten en kalenders, voornamelijk portretten van jonge kinderen. In 1968 werd hij lid van de Unicef Art Reproduction Committee.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.