Informatie gezocht

kent er iemand deze Kathedraal, op een schilderij ondertekend P Dupont.

Gepost door gerlinda 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • kent er iemand deze Kathedraal, op een schilderij ondertekend P Dupont.

    13 februari 2015 11:01
    Ik heb hier een groot schilderij ondertekend P Dupont Deze kunstenaar zou een tijdje in Zuid Frankrijk verbleven hebben, en waarschijnlijk is dit schilderij daar gemaakt, kent er iemand deze Kathedraal, of in welke stad is dit ? Is er ook meer info over de kunstenaar zelf ?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2015 11:08 door gerlinda.
  • Re: kent er iemand deze Kathedraal, op een schilderij ondertekend P Dupont.

    13 februari 2015 15:01
    Hallo,

    Dit is niet in Frankrijk, maar ik denk dat het de DOM van Keulen is, en de kunstenaar is Pieter Dupont
    (Amsterdam, 5 juli 1870 – Hilversum, 7 februari 1911)

    Mvg
  • Re: kent er iemand deze Kathedraal, op een schilderij ondertekend P Dupont.

    20 februari 2015 10:32
    Ik volg deze discussie met grote belangstelling en wilde ook mijn bedrage daar aan leveren. Is dit een schilderij van de Dom van Keulen? Ik heb een foto geplaatst van deze Dom onder ongeveer dezelfde hoek als op het schilderij en ik zie overeenkomsten maar ook zeker verschillen. Mijn mening? Ik denk dat het schilderij niet de Dom in Keulen is of de schilder moet wel heel veel details hebben weggelaten.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2015 10:41 door ARTPOL.
  • Re: kent er iemand deze Kathedraal, op een schilderij ondertekend P Dupont.

    20 februari 2015 12:03
    Hier een andere foto. Ik denk wel dat het de Dom van Keulen is, natuurlijk van eind de 19 eeuw tot nu, en na twee wereld oorlogen zal er wel het een en den andere veranderd zijn. Er zijn hier twee discussies op het forum over Pieter Dupont, bedankt voor de belangstelling.

    Mvg,

    Gerlinda

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.