Informatie gezocht

Schilderij van Pieter Dupont ?

Gepost door gerlinda 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij van Pieter Dupont ?

    17 februari 2015 09:17
    Hallo,

    Is dit schilderij van Pieter Dupont
    (Amsterdam, 5 juli 1870 – Hilversum, 7 februari 1911) ? Dat zou de Dom van Keulen voorstellen,

    Mvg,

    Gerlinda
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 februari 2015 22:39
    Beste Gerlinda

    Het afgebeelde schilderij is niet van Pieter Dupont (1870 - 1911) hij is graficus
    en maakte maar enkele olieverf schilderijen.
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 februari 2015 22:57
    Beste,

    Wel zeer eigenaardig het schilderij komt uit de Familie, en het boek van Van Pieter Dupont " zijn leven en werken " door W.F Dupont
    was er bij. Inderdaad zijn meeste werken waren etsen enz.... Maar je schrijft zelfs dat die een paar olieverf schilderijen maakte ?
    Hoe komt het dat zijn handteken ook een vergelijking heeft met zijn andere olie verfschilderijen ?

    Mvg,

    Gerlinda
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 februari 2015 23:19
    Beste Gerlinda,

    De olieverf schilderijen die Pieter Dupont maakte waren in de stijl van Breitner en uit de tijd dat hij in Amsterdam woonde
    gemaakt voor 1900.

    Mvg. Jan Sleegers
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 februari 2015 23:26
    Beste Jan,

    Heb je het boek gelezen van Pieter Dupont ? Daar staat toch andere beweringen over zijn schilderijen.
    De vraag is ook waarom zou een schilderij van in die tijd vervalst zijn ?

    Mvg,

    Gerlinda
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 februari 2015 23:38
    Beste gerlinda,

    Het boek heb ik zeker gelezen, ik ben niet alleen in bezit van het boek maar bezit ook meer dan 80 originele
    etsen en gravures van deze kunstenaar.
    ik denk niet dat het schilderij vervalst is maar door een andere kunstenaar gemaakt is die ook P. Dupont heet.
    Mocht je aan mijn mening twijfelen raad ik je aan een goede taxateur of handelaar te zoeken of stuur
    een paar foto's op naar het RKD in Den Haag.

    Mvgr. Jan Sleegers
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    20 februari 2015 09:33
    Beste Jan,

    Het is zo gemakkelijk om een schilderij af te keuren, maar o zou moeilijk om te bewijzen dat het echt is.

    Wij zijn van België, en hebben de Arto, Piron, de Benezit enz..... Maar niet de Pieter Scheen misschien kun jij eens
    zien dat er nog een P Dupont bestaat in Nederland. Zelfs in Art Price is niets te vinden van een andere Kunstenaar met de Naam
    P Dupont. Natuurlijk staat Pieter Dupont daar wel vermeld, met 180 etsen, 18 waterverf schilderijen en inderdaad maar met twee olieverfschilderijen.
    Maar zeer eigenaardig dat het handteken klopt met de andere schilderijen. Het schilderij is gecontroleerd met UV licht, dus het handteken is ook in orde.
    (met aw het is er NIET later opgesteld) Wat wel op valt de achterzijde zijn gewoon vier latten, en dat werd ook veel gedaan bij laat 19 de eeuwse schilderijen, de kunstenaars beschikten niet altijd over de nodige materialen om te schilderen, en zeker niet als ze op reis waren.


    Als jij iets moet weten van de Belgische Kunstenaars, laat het maar weten.

    Mvg,

    Gerlinda



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2015 15:39 door gerlinda.
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    23 februari 2015 08:29
    En dan werd het stil bij .......
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 juli 2015 12:01
    Beste Gerlinda

    Ben benieuwd hoe het met het schilderij van dupont is ?

    Mvgr.Jan Sleegers
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 juli 2015 12:10
    Beste Jan,

    Met het schilderij van Pieter Dupont is alles in orde. Kun jij nu al een woordje uitleg geven waarom het niet van de hand
    is van Pieter Dupont ? Bedankt voor je super snelle reactie op mijn bericht van 20/2/2015.

    Mvg,

    Gerlinda
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 juli 2015 12:45
    Beste Gerlinda

    De uitleg heb ik al eerder gegeven, ik heb zolang gewacht met mijn reactie omdat ik dacht dat
    U bij andere instanties informatie zou inwinnen over het schilderij, was daar benieuwd naar.

    Mvg, jan sleegers
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 juli 2015 14:13
    Beste Jan,

    Ik blijf bij mijn standpunt dat is een schilderij van Pieter Dupont, ook de herkomst is van goede huize.

    En onthoud dit " Het is zo gemakkelijk om een schilderij af te keuren, maar o zou moeilijk om te bewijzen dat het echt is. "

    Je bent altijd vrij om het schilderij te komen bekijken.

    Mvg,

    Gerlinda
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 juli 2015 21:22
    sleegers Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > > ik denk niet dat het schilderij vervalst is maar
    > door een andere kunstenaar gemaakt is die ook P.
    > Dupont heet.

    Doe ik ook een duitje in het zakje
    Ik kwam tegen dat J.B.N v Gent zijn schuilnaam Paul dupond was
    maar let op de laatste letters ik zie overeenkomsten met een t
    die veel weg heeft van een d
    succes
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    19 juli 2015 21:50
    Hallo,

    Bedankt voor de hulp, maar J.B.V v Gent. Schilderde voornamelijk bloemstillevens, en het handteken is totaal anders.

    Zie ook eens op Art Price.
    mvg,

    Gerlinda
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    20 juli 2015 00:14
    Het niet langer beantwoorden van deze topic lijkt me ook een standpunt.
  • Re: Schilderij van Pieter Dupont

    20 juli 2015 09:17
    Inderdaad POL, als het wat te moeilijk wordt voor jou is dat de beste uitweg.....

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.