Informatie gezocht

monogram

Gepost door GlassJohs 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • monogram

    17 februari 2015 16:49
    Op een gebrandschilderd raam in mijn woonplaats staat het monogram (zie bijlage) van een onbekende glaskunstenaar. Ik ben op zoek naar de naam die bij dit monogram hoort. Ter toelichting hieronder de tekst van mijn website. Zie voor het hele verhaal [www.vlaanderenoldenzeel.nl].

    'We zien in elkaar gevlochten letters, mogelijk J.E.W., maar met enige fantasie ook een overdwars liggende K, waarbij de veronderstelde E een F kan zijn. Daarnaast de letters INV, = INVENTOR, de ontwerper. Misschien is het monogram van Eduard Frederik Willem Kerling senior of junior, beiden glazenier voor wie het atelier van Jan Schouten ontwerpen uitvoerde. Het Streekmuseum Lambert van Meerten in Delft, dat de nalatenschap van Jan Schouten beheert, kan geen bevestiging geven. Het monogram wordt niet herkend. De museumdirectie is wel nieuwsgierig, want zij streeft naar complete beschrijving van het oeuvre van Jan Schouten en zijn ontwerpers. Er zijn lacunes in de documentatie door WO II en een brand in het atelier in 1921, waarbij een deel van de administratie verloren ging.'

    Wie kent dit monogram?

    Groet van
    GlassJohs
    [www.vlaanderenoldenzeel.nl]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.