Informatie gezocht

info over deze 20e eeuwse schilders ?

Gepost door Fred Schroeder 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • info over deze 20e eeuwse schilders ?

    20 augustus 2002 14:29
    Ik zoek info over de volgende Nederlandse schilders ( schilderijen van waarschijnlijk rond 1900 )
    H. van Wijngaarden
    A. van Eijnsbergen
    G.M. v.d. Brink
    Kl. Hoogendoorn
  • Re: info over deze 20e eeuwse schilders ?

    21 augustus 2002 11:33
    Dan moet U toch echt even een exemplaar van de Scheen raadplegen. Wellicht dat een paar initialen niet juist leest, dat overkomt elke kunstbezitter.
    Een H.v.Wijngaarden staat niet in Scheen, wel 3 naamgenoten met andere initialen. Leesfoutje ? Ik hoop voor U dat het Th.(=Theo) is, de schilder van koeien, boerinnen, en hooibergen, die heeft nog wel waarde. Zo niet, kan het nog Hetty van Wijk-van Wijngaarden zijn.
    Van Eijnsbergen staat er wel in, geboren 1903;
    G.M.v.d.Brink niet, wel naamgenoten met andere initialen; als het de vissers/stillevens/landschapsschilder Jan (J.N.) is zit U qua prijs ook redelijk goed.
    Kl.Hoogendoorn zal een Klaas zijn, maar blijkt zowel onder de K als onder de N (Nicolaas) onvindbaar. Ook bij de RKD.
  • Re: info over deze 20e eeuwse schilders ?

    25 augustus 2002 23:21
    bezit u een Scheen? wilt u dan eens kijken of er ook een ned. schilder heeft bestaan die tekent met LEONI. b.v.d.
  • Re: info over deze 20e eeuwse schilders ?

    26 augustus 2002 11:33
    Ik wil best moeite doen als de gegevens kloppen. Maar al Uw andere vragen om informatie berusten op onjuiste spelling: Rundelheim etc. U leest zelfs de sticker van meubelmaker Pander verkeerd. U mag mij een digitale foto van de signatuur sturen, dan zien we verder.
  • Re: info over deze 20e eeuwse schilders ?

    10 september 2002 22:33
    Beste Katie...toch

    Er bestaat meer dan de door jou ontdekte Scheen.

    Denk je echt, dat de vragers weten wat het RKD is, wist jij vroeger toch ook niet.

    Meeste mensen hebben nog nooit van Scheen gehoord, of Jacobs, Benezit, etc. etc.

    De toon maakt de muziek, ook al doe je nog zo je best.

    Maar....bedankt voor de hulp.

    Reactie graag op het NET.
  • Re: info over deze 20e eeuwse schilders ?

    11 september 2002 18:06
    Bedankt voor welke hulp ? Ik heb nooit een Robert van Nes geholpen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.