Informatie gezocht

J. SCHUDDEBOOM

Gepost door R. Steggink 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • J. SCHUDDEBOOM

    22 oktober 2002 17:44
    Na een inboedelverkoop uit een oude school ben ik in het bezit gekomen van twee houtdrukken van ene J. Schuddeboom (uit België???).
    De kleinste is een "org. handdruk" van de "St. Anth. Breestraat in A'dam" (34 / 50); afm. 12x24cm;
    de tweede is een "org. handdruk" van sluisje met muurhuizen te Amersfoort" (12 / 50); afm. 28x50.
    Wie kan mij antwoord geven op de volgende vragen?
    1. Wie is / was J. (Johnny???) Schuddeboom?
    2. Welke geboorte- c.q. sterfdag?
    3. Maakte hij alleen houtdrukken of ook (landschap)schilderijen? Ev. andere technieken?
    4. Is zijn werk alleen in Nederland en / of in Beldië bekend? Of ook daarbuiten?
    5. Is er nog andere relevante informatie over hem te vinden? b.v. via de rkd?
    Graag zie ik uw reacties tegemoet via e-mail.

    R. Steggink
  • Re: J. SCHUDDEBOOM

    22 oktober 2002 23:07
    Johnny Schuddeboom is in 1908 te Rotterdan geboren, opgeleid aan de Amsterdamse Academie en toen gaan zwerven met woonboot en caravan. Hij bleef dan weer een paar jaar in Antwerpen, dan weer aan de rivier Semois, in Nice of Spanje. Hij geldt meer als een Belgische en Franse kunstenaar en staat dus niet in de Scheen. Hij heeft veel Schelde- en Antwerpse havengezichten geschilderd, in vrij felle kleuren. Ook heeft hij veel bloemen, kinderen en portretten nagelaten en zijn er enkele grote tapisserieen van hem bekend. Hij geldt echter allesbehalve als graficus. De houtsneden zullen dus een experiment geweest zijn.
  • Re: J. SCHUDDEBOOM

    05 juli 2005 15:51
    Hallo Ik ben Mandt en heb 2 aquarellen en 1 schilderij op doek van j.schuddeboom de aquarellen zijn vissersbootjes geschilderd van de linker oever in antwerpen , het doek is een waterpartij ???? . Ik woon in tenerife en wil ook meer weten over deze schilder.


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.