Informatie gezocht

Kregten

Gepost door Angela 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Kregten

    29 november 2002 19:03
    Wie heeft er wel eens van Jaap van Kregten gehoord, ik heb een schilderij van hem gezien waar hij een oude boerderij met schapen op de voorgrond heeft geschilderd. Nu ben ik benieuwd of hij een bekende of onbekende schilder is (was)
  • Re: Kregten

    01 december 2002 22:52
    je kunst het best kijken onder de website www.rkd.nl en dan dartist aanklikken. Vervolgens kun je de naam kregten onderaan de bladzijde in het zoekformulier typen en krijg je de verschillende kunstenaars met deze naam.
  • Re: Kregten

    23 mei 2005 17:59
    Jaap van Kregten had in de naorlogse jaren een schildersatelier/winkel aan de toenmalige Glanerbrugseweg in Enschede.
    Hij schilderde met name Twentse landschappen, maar hij heeft ook in die een portret van mijn broer geschilderd.
    Of hij verder enige bekendheid heeft gekregen is mij onbekend. Ik heb van hem ook een landschapsschilderij in mijn bezit.

    Met vriendelijke groet

    Carel Hartmann
  • Re: Kregten

    23 mei 2005 18:07
    Jaap van Kregten had in de naoorlogse jaren een schildersatelier/winkel aan de toenmalige Glanerbrugseweg in Enschede.
    Hij schilderde met name Twentse landschappen, maar hij heeft ook in die tijd een portret van mijn broer geschilderd.
    Of hij verder enige bekendheid heeft gekregen is mij onbekend. Ik heb van hem ook een landschapsschilderij in mijn bezit.

    Met vriendelijke groet

    Carel Hartmann
  • Re: Kregten

    18 augustus 2005 22:52
    Beste lezer,
    In de jaren 60 heb ik in Enschede naast de heer Van Kregten gewoond en heb zelf nog een schilderij van hem thuis.
    Ik weet dat zijn broer Fedor van Kregten bekender is dan Jaap, misschien getalenteerder.
    Via mijn ouders heb ik gehoord dat de familie Van Kregeten bezig is (geweest) alle schilderijen van Jaap (en Fedor) in beeld te brengen, meer info heb ik helaas niet .
    Of hij bekend is weet ik dus niet, wellicht leert de tijd dit.

    Met vriendelijke groeten


    Benno van der Werff
    Enschede
  • Re: Kregten

    23 augustus 2005 21:06
    Beste lezer,

    Ook ik heb een schilderij van Jaap van Kregten in mijn bezit. Ik vraag me af of het de moeite waard is om het te laten schoonmaken en op nieuw te laten inlijsten.
    Het stelt een vaas met magnolia bloemen voor.

    Met vriendelijke groet,
    Hannie van Leeuwen
  • Re: Kregten

    03 november 2006 12:04
    Ik ben ook in het bezit van een schilderij van hem.
    De oude toren van losser,

    Heeft sinds hij het heeft geschilderd als betaling in hotel centraal te haaksbergen gehangen samen met andere schilderijen, en sinds 1993 in mijn bezit.


    G.Elsjan

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.