Informatie gezocht

pieter dupond olieverfschilderij

Gepost door mirjam 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • pieter dupond olieverfschilderij

    17 oktober 2015 11:32
    Hallo,

    Mijn moeder heeft dit schilderij van Pieter dupond hangen.

    Enige tijd geleden heb ik het meegenomen naar een antiekmarkt om de waarde eens te laten taxeren..

    De bieder wilde er toen stante pede 3500 euro voor geven!! Echter ik vraag mij af, of iemand mij kan adviseren of dit bod cq de werkelijke waarde tegemoet komt hieraan en van de hand van deze schilder?

    Met vriendelijke groet,



    6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2015 11:46 door mirjam.
  • Re: pieter dupond olieverfschilderij

    17 oktober 2015 23:06
    Raar verhaal. Dupont (met een T aub) heeft nauwelijks geschilderd en zijn hoogste veilingresltaat voor olieverf lag weliswaar iets boven de 3000, maar dat was in de top-tijd voor een top-schilderij. Voor dit ding zou ik geen 100 over hebben, ook al omdat het in niets op een echte Dupont lijkt.
  • Re: pieter dupond olieverfschilderij

    19 oktober 2015 18:13
    Duopond met een D idd!!!! Over smaak valt altijd wel te twisten natuurlijk;-) en dat doe ik dan ook liever niet met u... toch hartelijke groet,
  • Re: pieter dupond olieverfschilderij

    19 oktober 2015 20:09
    Duopond met een D idd!!!!
    wat betekend dat ? en als ik U was zou ik wel met hem twisten weet
    van mij dat het een zeer kundig iemand is.
    maar misschien is het Paul Dupond of te wel J.B.N. Gent
  • Re: pieter dupond olieverfschilderij

    19 oktober 2015 20:21
    Mirjam, dat is helemaal waar en de marktwaarde ( helaas is dat het enige wat de bezoekers van deze site schijnt te interesseren) trekt zich van dat smaakgetwist niet zo veel aan. Dit is een Dupond met een D en de voornaam Pieter heb je er dus zelf maar bij gepikt :) van de geweldige kunstenaar Pieter Dupont die dit schilderij niet gemaakt heeft. Het is een Hollands binnenhuisje door een intens Hollandse schilder zoals Arie Zwart. Maar de naam Dupond komt in Nederland niet voor, noch bij Meertens Familienamen noch bij RKD, noch ook in telefoonboeken. Het is dus een alias. Misschien van Arie Zwart, misschien van Pijnenburg of van H. van Langen. Als iemand daar echt 3000 euro voor had willen geven (en dat verhaal ahum... ) dan is het doodjammer dat je dat niet gedaan hebt. Want voor dat geld koop je op Marktplaats 30 van dat soort dingen.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2015 20:23 door Hart.
  • Re: pieter dupond olieverfschilderij

    19 oktober 2015 20:29
    Mark, wat zeg jij: zou het een Arie Zwart kunnen zijn? Ik denk het stellig. Die heeft na 1945 onder andere namen moeten werken omdat hij in de oorlog rare ideeen had...
  • Re: pieter dupond olieverfschilderij

    19 oktober 2015 20:46
    Hallo Hart
    Het enige wat ik kon vinden is zie foto van een dupond met een D.
    is de schuilnaam van J.B.N v Gent
    Maar de voorstelling doet inderdaad aan zwart denken maar was een zeer
    bekende voorstelling in die tijd, met velen imitaties.
    Ben benieuwd naar de achterkant en de handtekening ,linnen .spie enz

    Dus Mirjam
    Je hebt wat los gemaakt
    svp een foto van achteren en handtekening svp
  • Re: pieter dupond olieverfschilderij

    19 oktober 2015 20:57
    Dit soort interieurs van Zwart bedoel ik:

    [www.google.nl]



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2015 14:57 door Hart.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.