Informatie gezocht

WP Sleggerda/Steggerda

Gepost door Toon Jansen 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: WP Sleggerda/Steggerda

    19 september 2004 20:35
    Ja, ik heb een schilderij van WP Steggerda. Het is een heide zicht. Ik heb het van mijn ouders gekregen die het wel een jaar of 45 oud. Verder weet ik niets van deze schilder.
  • Re: WP Steggerda

    20 september 2005 10:49
    I'm looking for a painter called W.P. Stegerda. It's not possible to find any informations about this painter. Is there somebody in the Netherlands, who can give me further informations? Thank you very much.

    Sachverständigenbüro für Kunst
    Dr. Elisabeth Feilen, MA
    Nauwieser Platz 11
    66111 Saarbrücken
    Tel./Fax 0681-91 00 77 5
    mobil 0151-11663032
    www.expertisa-feilen.de
    Toon Jansen schreef:

  • Re: WP Sleggerda/Steggerda

    20 september 2005 10:55
    Dear Mr. Eksteen,

    I read that you are the owner of a painting from W.P. Steggerda. I' m working as an art taxator and I' ve to taxe a painting from that artist who is not known here in Germany.
    Are you able to help me in a way by giving some biographical informations? That would be very friendly and I thank you very much.

    Best regards from

    Sachverständigenbüro für Kunst
    Dr. Elisabeth Feilen, MA
    Nauwieser Platz 11
    66111 Saarbrücken
    Tel./Fax 0681-91 00 77 5
    mobil 0151-11663032
    www.expertisa-feilen.de
  • Re: WP Steggerda

    21 december 2009 23:56
    gevonden willem petrus steggerda
    21-06-07 04-12-1945
    geboren en gestorven in amsterdam
    gehuwd met jeanne koenen
    3 zoons: robert petrus/ anton willem/ alfred jaques.

    meerdere schilderijen worden genoemd, ook op marktplaats, 1 plaatje gevonden : bospad, olie op doek duidelijk dezelfde schilder als mijn stadsgezicht dezelfde handtekening met ongebruikelijke gg's

    of dit de gezochte schilder is weet ik niet, daar mag iemand anders zich op storten.

    gevonden titels van schilderijen:
    -donker boslandschap met hert
    -2 paarden
    -bospad (olie op doek)
    -heidelandschap
    -donker jongetje
    -stadsgezicht, huizen aan gracht (franeker?)

    en bij de fam. geschiedenis van steggerda kom je ook de naam van meegerden tegen is dat toeval?
    gr n
  • Re: WP Sleggerda/Steggerda

    20 augustus 2010 12:15
    Hallo,

    Ik heb ook een schilderij met 2 paarden van W P Steggerda.

    Mijn opa heeft het gekocht op een veiling, het is zeker weten minstens 50 jaar al in onze familie.
    Kunt u mij iets over het schilderij vertellen, ik heb het 25 jaar geleden laten schatten en toen wilde die kunstschatter er zo 1000 euro
    voor geven,ondanks dat er 3 gaatjes in het doek zitten.

    Kunt u mij iets meer verellen over de kunstenaar of de waarde??

    groetjes,margreet
  • Re: WP Sleggerda/Steggerda

    20 augustus 2010 12:15
    Hallo,

    Ik heb ook een schilderij met 2 paarden van W P Steggerda.

    Mijn opa heeft het gekocht op een veiling, het is zeker weten minstens 50 jaar al in onze familie.
    Kunt u mij iets over het schilderij vertellen, ik heb het 25 jaar geleden laten schatten en toen wilde die kunstschatter er zo 1000 euro
    voor geven,ondanks dat er 3 gaatjes in het doek zitten.

    Kunt u mij iets meer verellen over de kunstenaar of de waarde??

    groetjes,margreet
  • Re: WP Steggerda

    20 augustus 2010 12:16
    Hallo,

    Ik heb ook ook een schilderij met 2 paarden van W P Steggerda.

    Mijn opa heeft het gekocht op een veiling, het is zeker weten minstens 50 jaar al in onze familie.
    Kunt u mij iets over het schilderij vertellen, ik heb het 25 jaar geleden laten schatten en toen wilde die kunstschatter er zo 1000 euro
    voor geven,ondanks dat er 3 gaatjes in het doek zitten.

    Kunt u mij iets meer verellen over de kunstenaar of de waarde??

    groetjes,margreet
  • Re: WP Sleggerda/Steggerda

    20 augustus 2010 12:19
    Mijn opa noemde het zijn knol. Het is een werkpaard met veulen in de wei met 1 boom
  • Re: WP Sleggerda/Steggerda

    06 februari 2011 14:27
    hallo,
    ik heb een olieverfpaneeltje van W. Steggerda (24,5/32,5) met daarop een stuk boerderij met luiken
    en daarvoor een vlonder met een kippetje. Jaartal '34. Geen idee van de eventuele waarde.
    Groet,
    Jacqueline
  • Re: WP Steggerda

    21 augustus 2017 01:24
    OK, het is WP Steggerda niet Sleggerda. Voor "noortjest:" Ik heb een schilderij van hem, een donker boslandschap met hert (aan de rand van een boswater). Erg monochroom, prachtig ochtend licht schijnend op het hert. Was in de schoon familie. Het verhaal was Steggerda had geen geld meer en kocht boodschappen "op de pof" bij een klein winkeltje, en betaalde toen zijn schuld af met het schilderij (in Amsterdam). Waar zijn de titels van al zijn schilderijen te vinden?
  • Re: WP Steggerda

    21 augustus 2017 07:11
    Op Marktplaats staat al 2 maanden een W.P. Steggerda te koop voor 45 euro. Kennelijk geen erg profijtelijke investering.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.