Informatie gezocht

Echt of nep en weet iemand wie de maker is

Gepost door spitney 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Echt of nep en weet iemand wie de maker is

    12 november 2015 20:06
    Mijn opa is onlangs ovedleden .en heb deze mooie tekening georven . het is een echte tekening dat is zeker . ik kan me herinneren dat me opa ooit eens vertelde dat die van 1600 1700 zou moeten zijn . maar of dat klopt ??? Helaas kan ik de handtekening niet ontcijferen ,die links onder er een beetje verborgen in verwerkt is .iemand soms een idee wie de tekenaar ,kunstenaar ,schilder,kan zijn en of die echt zo oud zou kunnen zijn? En eventuele waarde . bvd vriendelijke groeten spitney



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/11/2015 23:00 door spitney.
  • Re: Echt nep en weet iemand wie de maker is

    12 november 2015 23:16
    Rond 1760 heeft de Duitser Johann Elias Ridinger een gravure gemaakt met exact dezelfde voorstelling (zie bijlage).
    U heeft dus of de originele tekening hiervan of een tekening die na 1760 is gemaakt n.a.v. de gravure. Of misschien heeft u de gravure die met waterverf is ingekleurd. Deze laatste optie lijkt me hier het geval maar voor zekerheid is meer onderzoek nodig. Stap eens veilinghuis binnen op een taxatie-dag en zij kunnen in een oogopslag zien wat u heeft en meteen vertellen wat het waard is.
  • Re: Echt nep en weet iemand wie de maker is

    13 november 2015 09:09
    Ik heb ook nog een moderne beker gevonden op internet met dezelfde afbeelding

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.