Informatie gezocht

Is deze signatuur van jos dufour ?

Gepost door Gem3 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Is deze signatuur van jos dufour ?

    12 december 2015 20:31
    Hallo,
    Ik ben op zoek van wie dit silleven is ? Het signatuur lijkt op jos dufour maar het is niet zijn stijl.
    Het is en oud doek dat al meer dan 40 jaar bij ons aan de muur hangt en het meet 120cm lengte.
    Weet iemand van wie dit zou kunnen zijn ?
  • Re: Is deze signatuur van jos dufour ?

    13 december 2015 08:22
    Onscherpe foto's leiden hoogstens tot vage vermoedens en mogelijkheden.
  • Re: Is deze signatuur van jos dufour ?

    13 december 2015 08:31
    Tja de foto's werden genomen met een ipad..
    Bij deze werden de foto's opnieuw genomen en aangepast.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2015 08:33 door Gem3.
  • Re: Is deze signatuur van jos dufour ?

    13 december 2015 17:28
    Dank, zo zien we ze graag hier. Helaas brengt het je niet verder. De kwaliteit van het schilderij plaatst het buiten de categorie die gedocumenteerd is en waarin gehandeld wordt. Veelal zijn zulke signaturen ook uit de duim gezogen. Het schilderij is in elk geval niet Nederlands, maar Frans of Belgisch. Er hebben 180 schilders met die naam Dufour bestaan. Ik lees geen Jos maar Jn. S Dufour, wat Jean S.Dufour betekent. Die komt in de databases niet voor, kijk maar:

    [www.comanducci.it]

    Als ik het bot mag zeggen: je mag blij zijn er op een rommelmarkt 20 euro voor te krijgen.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2015 17:30 door Hart.
  • Re: Is deze signatuur van jos dufour ?

    13 december 2015 17:41
    Hart,

    De "botte" prijs verbaast me niet, uw kennis om signaturen te ontcijferen enigzins wel. Nu je het zegt zie ik er ook wel een Jean S Dufour in.
    Dat deze niet op de lijst van bekende schilders vermeld staat kan ik best geloven, want ik had ook al een vermoeden dat de lijst meer waard was dan het doek.
    Bij deze heb ik het doek al verticaal geklasseerd bij de afdeling VDC. De lijst is wel een zeer stevige massief houten doré lijst die ik een nieuw leven zal schenken met een beter modern werkje.

    Oh en moest je u afvragen wat onze afdeling VDC betekent ? Het is een afkorting voor "voor den container".

    Bedankt voor uw reactie Hart.

    Nog een fijne dag verder.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.