Informatie gezocht

Vrouw met 2 papegaaien -> wie kan hier wat over vertellen aub?

Gepost door ijscoenman 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Vrouw met 2 papegaaien -> wie kan hier wat over vertellen aub?

    25 december 2015 10:11
    Beste Forumleden,

    Ik ben nieuwsgierig naar de schilder/verhaal van dit schilderij. De signatuur is slecht leesbaar en via google kom ik eigenlijk niet verder. Dus als iemand hier wat over kan vertellen dan is dit heel welkom. Wat ik weet is dat het schilderij waarschijnlijk uit Zuid-Amerika, Braziliƫ komt.

    Alvast bedankt voor uw tijd en moeite.

    Groeten,
    Coen
  • Re: Vrouw met 2 papegaaien -> wie kan hier wat over vertellen aub?

    03 januari 2016 23:26
    Beste Coen,
    Ik heb iets gevonden maar ik weet niet of je er veel mee opschiet. Ik vind op internet schilderijen van F SZORIES FREITAG. De naam van het signatuur op jouw schilderij heeft daar ook wel wat van weg. De gevonden schilderijen hebben totaal andere onderwerpen, stijlen en signatuur. 1 schilderij was zelfs ondertekend met F. FREITAG-SZORIES.
    Ik plaats hier de gevonden signaturen en de gevonden websites om voor jou te beoordelen of het hier om dezelfde schilder gaat.

    [www.anaclaraleiloes.lel.br]

    [www.arkeo.com.br]
  • Re: Vrouw met 2 papegaaien -> wie kan hier wat over vertellen aub?

    04 januari 2016 21:00
    Beste mp.kunst,

    Bedankt voor uw reactie. Ik denk idd dat het dezelfde schilder is. Een mooie basis om verder te zoeken. Ik vind via Google nu ook eea over de Duitse schilder F. Freitag 1915-1977, maar twijfel nog of dit dezelfde is. Nogmaals bedankt en als ik meer weet, zal ik het hier melden als u dat leuk vind tenminste.

    Groet,
    Coen
  • Re: Vrouw met 2 papegaaien -> wie kan hier wat over vertellen aub?

    04 januari 2016 22:48
    Doen vooral doen.
    Ja ik had later ook meer schilderijen gevonden maar iets van een korte biografie nog niet.
    Succes met de zoektocht en laat het maar weten.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.