Informatie gezocht

Schilderij / Gerard Fieret

Gepost door KlaasKlaas 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij / Gerard Fieret

    18 januari 2016 16:26
    Goeiedag! Ik ben op zoek naar informatie over dit schilderij. Het schilderij is in het bezit geweest van Gerard Fieret. Ik zie geen signatuur, of datum - geen informatie. Wel is er (met watervaste stift) een naam op het schilderij geschreven (Agnes Grootenhuis Wattez). Ik weet niet wie dat geschreven heeft, alleen dat het al op het schilderij geschreven was toen het nog in het bezit van Fieret was.

    Kan iemand mij iets vertellen over de schilder, of over die 'Agnes Grootenhuis Wattez'?

    Prettige dag!

    Klaas
  • Re: Schilderij / Gerard Fieret

    21 januari 2016 14:47
    Er staat een Agnes Marie Henriette Thierry WATTEZ als geboren in de Burgerlijke Stand-kolom van de Leidsche Courant van 26 mei 1925

    [leiden.courant.nu]

    die inderdaad met een Grotenhuis trouwde:

    [www.depagter.com]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2016 14:48 door Hart.
  • Re: Schilderij / Gerard Fieret

    22 juli 2016 13:42
    Mijn vader heeft gewerkt met Agnes Wattez Grootenhuis en kent haar beter dan zijn eigen broekzak.
  • Re: Schilderij / Gerard Fieret

    05 februari 2023 19:28
    Beste heer, Dit schilderij is zeker geschilderd door Agnes Grootenhuis-Wattez. Zij was onze overbuurvrouw in Voorburg, waar ze lange tijd gewoond heeft en ook is gestorven. Wij hadden veel contact met Agnes, hebben bij haar overlijden 2 van haar schilderijen mogen uitzoeken. De stijl is onmiskenbaar dezelfde. Agnes heeft gestudeerd aan de Vrije Academie in Den Haag. Ze had inderdaad contact met Gerard Fieret. Ze heeft les gehad van (o.a.) Co Westerik. Ze is overleden in - ik meen - 1999.
  • Re: Schilderij / Gerard Fieret

    24 oktober 2023 18:13
    Ik stuitte op bovenstaande berichtenwisseling. Mijn vraag is, kan iemand bevestigen (of ontkennen) dat de jonge vrouw op de foto (gemaakt ergens tussen 1965 en 1970) Agnes Wattez (voor haar huwelijk) is? Ik ben geintersseerd in plekken waar haar werk te vinden is.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.