Informatie gezocht

Wie is deze schilder

Gepost door Persia80 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie is deze schilder

    01 maart 2016 10:49
    Wie kan mij vertellen wie deze schilder is
    ?
  • Re: Wie is deze schilder

    01 maart 2016 10:51
    Wie kan mij vertellen wie deze schilder is
  • Re: Wie is deze schilder

    01 maart 2016 16:03
    Als ik naar de handtekening kijk en de P voor lief neem
    denk ik aan G van Pelt
    mogelijk een richting
    succes
  • Re: Wie is deze schilder

    17 mei 2020 20:00
    Ik heb een bijna gelijksoortig schilderij getekend G van Pelt . Op de achterkant is een tekst aangehecht waarop staat. G van Pelt
    Born in 1934 .
    He began his studies at the Arnhem Acadamy of fine Arts and has won the Grand Prix of Utrecht with a 2-year scholarschip in France.
    Gold medals at different exhibitions in Amsterdam, Paris, Vienna and Miland several "mention honorable"and sililver medals.

    He is an exxellent colorist an an artist with a brillant technique het paints protraits caracterheads and florals.
  • Re: Wie is deze schilder

    17 mei 2020 20:52
    Van deze van Pelt kan ik overigens nergens informatie vinden. Maar aangezien het doek op het spieraam geniet is . lijkt het me uitgesloten dan het van Gottfried van Pelt zou zijn.
  • Re: Wie is deze schilder

    17 mei 2020 22:02
    Onbevestigde bronnen beweren dat het zou gaan om Bernardus Antonius Maria Tjoa (1932-1995) die G van Pelt zou gebruiken als pseudoniem. Helaas is over
    Bernardus Antonius Maria Tjoa zelf al nagenoeg niets te vinden. In Vlaardingen is iemand met die naam wel begraven dus bestaan heeft hij wel maar in de kunst literatuur komt hij niet voor.
    Schilderijen van hem zijn vaak in de zelfde stijl geschilderd.
  • Re: Wie is deze schilder

    18 mei 2020 10:24
    [www.catawiki.com]

    Bernardus Antonius Maria Tjoa was born, to Chinese parents, on 11 October 1932 in Jakarta (Indonesia) and died on 7 October 1995 in Vlaardingen. He was generally called “Tony”. Tony was a pupil of the Academy of fine arts in Amsterdam. He specialized in portraits and landscapes. A lot of Tony’s works were exported to the United States of America under the name G. van Pelt. Many portraits are of men from the 17th and 18th centuries. He also painted many Indian landscapes. Tony comes from an artistic family. His brother Benny Tjoa from Noordwijkerhout also attended the Academy of fine arts in Amsterdam in the period including 1954-1956 and was also an excellent painter.
    Tony painted under his own name, but also under the pseudonyms: Th. Jansen and G. van Pelt.The two paintings will be sold as one lot.
  • Re: Wie is deze schilder

    18 mei 2020 12:14
    uverb,
    Ik had die bio ook gelezen maar deze komt elke keer weer uit dezelfde bron. Wel was er één schilderij op Catawiki met een briefje achterop met een adres uit Vlaardingen.

    Ik heb nu echter meer gevonden.
    In de Leidsche Courant van 7 april 1971 stond een artikel over een tentoonstelling met kunst gemaakt door bewoners van Oegstgeest van zowel opgeleide als autodidactische kunstenaars. Eén van de deelnemers was B.M. Tjoa die te boek stond als reclame decorateur en als kunstschilder autodidact was. Hij had een stuk ingeleverd met als onderwerp zijn geboorteland “oud Batavia” dat werd beoordeeld als fraai van compositie en kleur.
    Niet duidelijk is of het hier nu gaat over Tony of Benny. Of zouden Tony en Benny één en dezelfde zijn?
  • Re: Wie is deze schilder

    18 mei 2020 12:45
    Dat laatste klinkt heel plausibel, ja. Een Bernardus kan zich makkelijk ook Benny noemen. Hij schijnt ook Th. v.d. Smissen te zijn. In 1983 woonde hij aan de Eksterlaan 474 in Vlaardingen en noemde hij zich Tony.

    [www.google.com]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.