Informatie gezocht

Op zoek naar werk van Willem Schrofer

Gepost door Mike 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Op zoek naar werk van Willem Schrofer

    28 oktober 2003 02:14
    Rond 1957 heeft mijn moeder geposeerd voor Willem Schrofer.
    Ze staat afgebeeld in een grijze jurk (cape) met een grote kraag. Kent iemand dit schilderij, ik hoef het niet te kopen, maar ik ben er enorm nieuwsgierig naar!
    Mike Heinsbroek
  • Re: Op zoek naar werk van Willem Schrofer

    29 december 2003 21:14
    Mike,

    Tips:
    - Ga eens zoeken bij de RKD in Den Haag (zie rkd.nl voor verdere gegevens)
    - Ga eens praten bij kunsthandel Knoester in Den Haag (zie bijvoorbeeld portret van ene Willemijn van Schrofer op hun site)

    Groet,
  • Re: Op zoek naar werk van Willem Schrofer

    06 oktober 2004 20:17
    Beste Mike,

    Ik kan je denk ik niet verder helpen, maar vond je vraag wel frappant: Willem Schrofer heeft ook mijn moeder een keer geschilderd! De enige afbeelding die ik ooit van dat portret heb gezien, stond in een catalogus van de Pulchri Studio in Den Haag.

    Groeten,
    Corinne
  • Re: Op zoek naar werk van Willem Schrofer

    31 augustus 2005 15:33
    Ik ben de zoon van Willem en kan je misschien verder helpen met een foto oid als je wil.
    Frans
  • Re: Op zoek naar werk van Willem Schrofer

    10 september 2005 10:57
    Ik heb op de Haagse veiling van Glerum in december vorig jaar een schilderij van Willem Schrofer gekocht: portret van een vrouw uit 1953, olie op doek.
    Het staat, met een afbeelding, in de catalogus van de tentoonstelling Nieuwe Haagse School van het Gemeentemuseum. Het is een zittende vrouw in een bijna zwarte jurk met een roodbruine achtergrond.
    Weet iemand misschien wie op dat portret staat afgebeeld?

    Liesbeth Hazekamp


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.