Informatie gezocht

Jan Sleeboom

Gepost door laureen 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Jan Sleeboom

    23 december 2003 15:10
    owja, hij is in zoverre onbekend maar hij heeft prachtige werken van ongeveer 1940 tot 1963, verf, houtskool, wasco echt te gek!!
  • Re: Jan Sleeboom

    Reiner de Vries
    24 januari 2004 20:55
    Natuurlijk ken ik Jan Sleeboom. Neef van mijn vader. Was Jan Sleeboom jouw grootvader?
  • Re: Jan Sleeboom

    24 december 2004 12:21
    Jan Sleeboom, is mijn opa. Helaas nooit gekend. Inderdaad, heeft hij mooie werken gemaakt.
    Ik heb al gezien dat de vrouw van mijn vader, Liesbeth Veldman, heeft gereageerd. Voor informatie verwijs ik naar haar mail.

    Groet Rutger Sleeboom
  • Re: Jan Sleeboom

    09 oktober 2005 00:10

    Ik heb twee jaar bij jouw vader in de klas gezeten. Ik heb goede herinneringen aan hem, kan me bepaalde voorvallen en eigenaardigheden nog voor me halen als de dag van gisteren.
  • Re: Jan Sleeboom

    14 november 2005 21:33
    JAN SLEEBOOM was een volle neef van mij. Hij was de enige zoon van de oudste zuster van mijn moeder. Zijn moeder heette Neeltje de Vries en was getrouwd met de (latere) loodsschipper Freerk Sleeboom, die werkte bij het Rijksloodwezen op de vestiging Delfzijl. De enige broer van de zusters Neeltje, Jantje en Nettie de Vries was Reiner Johannes de Vries, grootvader van Reiner de Vries te Harlingen.
    Jan Sleeboom was beeldend kunstenaar en dichter. Hij maaktre verschillenbde soorten beeldend werk, zoals bijv. olieverf, gouache, aquarel, ets, enz. Hij gaaf enige dichtbundels uit.
  • Re: Jan Sleeboom

    10 januari 2006 10:51
    Al een poos ben ik op zoek naar inormatie over Jan Sleeboom omdat ik een werk van hem in mijn bezit heb.
    Ook ben ik erg nieuwsgierig of het werk dat ik bezit bij u bekend is.
  • Re: Jan Sleeboom

    04 februari 2006 13:43
    Beste Saskia
    Leuk eindelijk iets te vinden over Jan Sleeboom ofwel J. Slebon, zoals het schilderij dat in mijn bezit is, is gesigneerd. Ik vermoed dat dat uit zijn FRanse tijd is(Bretagne). Ik begrijp dat hij niet oud is geworden en door een auto-ongeluk om het leven is gekomen. Klop dat ongeveer? Van 1917- 1963.
  • Re: Jan Sleeboom

    04 februari 2006 13:51
    hallo petra,
    Ik ben ook in het bezit van een groot schilderij van hem . Het kostte moeite iets over hem te vinden .Hij signeert ook onder de naam J.Slebon, waarschijnlijk komt dit uit zijn franse tijd. Hij heeft in Bretagne gewerkt. Heeft geleefd van 1917-1963. Hij is geboren in Delfzijl. Wat voor werk heb jij van hem?
  • Re: Jan Sleeboom

    18 februari 2006 15:03
    Geachte mensen,

    Heden ga ik een mooie aquarel van Jan Sleeboom op Marktplaats aanbieden.
    Het werk is gesigneerd rechtsonder met Jan Sleeboom en heeft de titel "Schiermonnikoog" linksonder.

    Afmeting aquarel bedraagt 25x32cm, afmeting incl.lijst 39x44cm

    zie dus www.marktplaats.nl
  • Re: Jan Sleeboom

    28 augustus 2006 00:28
    Als ik het over de zelfde man heb, is jouw grootvader onderwijzer geweest op de Klokkenberg aan de Muchterstraat in Nijmegen. In mijn herrinering woonde hij aan de Groesbeekseweg in Nijmegen en had een zwarte baard.
    Als dit inderdaad jouw grootvader is, moet ik even kwijt dat ik mijn hele leven lang regelmatig aan hem heb gedacht.
    Ik heb nooit bij hem in de klas gezeten.
    Op school stond ik onderaan in de pikorde.Toen ik naar de Mulo ging kwam hij naar mij toe en drukte mij op mijn hard, dat ik mij voor de rest van mijn leven niet op de kop moest laten zitten.
    Dit heeft behoorlijk veel indruk op mij gemaakt.
    Met vriendelijke groeten,
    Ger Stenfert
    Wildervanksterdallen 1
    9648 TB Wildervank
    gerstenfert@tiscali.nlRuter Sleeboom schreef:

    > Jan Sleeboom, is mijn opa. Helaas nooit gekend. Inderdaad,
    > heeft hij mooie werken gemaakt.
    > Ik heb al gezien dat de vrouw van mijn vader, Liesbeth Veldman,
    > heeft gereageerd. Voor informatie verwijs ik naar haar mail.
    >
    > Groet Rutger Sleeboom



    Ger Stenfert
  • Re: Jan Sleeboom

    25 januari 2013 09:32
    kunstmarkt 1959 te Nijmegen Jan Sleeboom stond er naast Ted Felen, die twee plaagden elkaar. Jan stond daar met werk gemaakt in Zeeland: Delta werken en van de houten palen die de zee inliepen. Jan was, denk ik, meester van de 3e klas van de lagere school De Klokkenberg. hij las zijn kinderen gedichten voor en daar maakten ze dan tekeningen bij. die waren echt geweldig. hij had de pech dat zijn collega's dit soort 'fratsen' niet waardeerden en daar smalend over deden. zo één à twee keer per jaar hield hij op de zondagavond op het internaat van De Klokkenberg, Ubbergseveldweg 119-121, een dia voorstelling. met muziek ( chanson. dat waren rijke avonden voor ons. ben een paar maal bij hem thuis geweest, in de tijd dat hij een fotprijs had gewonnen: de man en zijn sigaar. zijn huis stond vol schilderijen. wanneer hij verkocht miste hij het werk en wanneer hij niet verkocht ergerde hem dat. Jaap Schlingmann, 1941.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.