Informatie gezocht

Wie kan mij helpen!?

Gepost door M.Vinke 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kan mij helpen!?

    25 juli 2016 19:13
    Beste lezers van dit forum,

    Ik ben momenteel bezig met de zolder op te ruimen, hier lagen grote aantallen schilderijen en andere antieke materialen.

    Van veel van deze schilderijen/zeefdrukken heb ik de schilders kunnen achterhalen, ik heb echter een aantal waar van ik niet weet, wat het is en van wie het is. Ik hoop dat iemand mij hier meer info zou kunnen geven.

    Ik heb 3 bijlages toegevoegd,

    1. Ik denk een zeefdruk, weet iemand wie deze persoon is? (mits het een bekend figuur is uiteraard), staat niet met naam gesigneerd, wel rechtsonder met " De Kramer"-3/_84
    2. Een zeer oude lijst met daarin een print of druk (als weet welke techniek hoor ik het ook graag) met naar wat ik mij heb laten vertellen koningin Emma, is er iemand met kennis van het koningshuis die weet of dit klopt? Wie er afgebeeld staan? Rechts onderin staat de tekst: PREMIE VAN DEN DAG (achterop een oude sticker van GG de Wey Westdagh & zoon).
    3. Wederom een onbekende techniek, het lijkt olieverf op een paneeltje, maar zit relief in, de tekst is volgens mij uit het Slowaakse volkslied, mocht iemand enig idee hebben wat het is hoor ik het graag.

    Mocht iemand enige info hebben van één van bovenstaande afbeeldingen hoor ik het heel graag!

    Alvast hartelijk dank!
  • Re: Wie kan mij helpen!?

    25 juli 2016 20:05
    Ik wil best helpen, maar je weet bijna alles al toch? Emma en Willem III klopt, Slowaakse volkslied klopt, maar het zijn plaatjes zonder enige waarde. Een signatuur De Kramer met twee hoofdletters moet een Belg zijn.

    [www.isgeschiedenis.nl]

    [sk.wikipedia.org]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.