Informatie gezocht

zeeschilder HA Jaarsma

Gepost door Bas 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Re: zeeschilder HA Jaarsma

    05 november 2012 18:50
    Ik heb n Jaarsma uit 1936 welke tijdens een reis van hem naar de Middellandse Zee is gemaakt en is ongeveer een meter bij 75cm groot en op n houten paneel geschilderd en in n gouden lijst.
    Ik weet dat dit werk een onderpand was van Haaijke aan mijn grootvader die een jeugdvriend was van hem en dat Haaijke dat geld nodig had om zijn volgende reis te bekostigen.
    Mijn grootvader wist destijds overigens dat het schilderij niet het leengeld zou opleveren maar uit vriendschappelijk oogpunt was dat geen probleem.
    Dat is althans het verhaal(gerucht) wat al sinds jaar en dag de ronde doet binnen de familie.
    Ik ben wel nieuwsgierig naar wat het werk waard is want ik heb er geen plaats meer voor en wil het verkopen als het de moeite waard is tenminste.
    Ik hoor t wel.

    Menno.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.