Informatie gezocht

Herken kunstschilder

Gepost door WilliamE 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Herken kunstschilder

    28 januari 2017 14:55
    Wie herkent de schilder van dit schilderij ?
    Dank voor uw hulp.
  • Re: Herken kunstschilder

    28 januari 2017 16:07
    Het schilderij heeft de duidelijke uitstraling van Willem Jilts Pol. Niet zozeer qua onderwerp maar wel qua kleur en het schilderen van bv het gezicht. Toch hou ik een slag om de arm want is het een echte? Signatuur zegt niet alles want wie zo'n krabbel heeft als Pol kan zo nagemaakt worden. Iets meer onderzoek is dus nodig.
  • Re: Herken kunstschilder

    28 januari 2017 20:37
    Dank.
    Ik herken inderdaad de gelijkenis met ander werk van Willem Jilts Pol dat ik op internet vond.
    Het schilderij is uit de nalatenschap van mijn onlangs overleden moeder en zij heeft altijd gezegd dat ze dit schilderij mocht uitzoeken van mijn stiefvader en dat het een duur schilderij was, gekocht bij een bekende kunsthandel.
    Dus dan is het schilderij geen namaak.
    Ik kan uit de signatuur echter de naam niet opmaken en deze lijkt ook niet op de signatuur van W.J. Pol die ik op ander werk van hem op internet heb gevonden.
    Herkent iemand de signatuur wel ?
    Kan er iemand iets over de waarde zeggen ?
  • Re: Herken kunstschilder

    28 januari 2017 21:54
    Succes met het zoeken naar een andere naam. Laat je het nog even weten als je het hebt gevonden.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.