Informatie gezocht

Wat is dit waard?

Gepost door hanajoju 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wat is dit waard?

    30 mei 2017 13:31
    Goedemiddag,

    Ik heb een hele simpele vraag zijn een van deze werken nog iets waard ik heb er namelijk totaal geen verstand van.
    Ik heb er nog wat meer staan maar helaas kan ik maar 3 bijlages toevoegen.

    Met vriendelijke groet,
    Hanajoju
  • Re: Wat is dit waard?

    30 mei 2017 15:37
    De buitenste twee zijn zg. Giovanni's, lithografische repro's voor de katholieke massa:
    [www.ebay.de]
    [www.ebay.de]
    Ze staan voor tegen de 100 euro op ebay, maar ze worden voor dat geld niet verkocht vrees ik.

    De middelste lijkt me ook een plaat, of is het een olieverfschilderij? Wat staat er linksonder?

    je kunt overigens meerdere vragen posten, en dus 6, 9 enz. foto's plaatsen.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2017 15:39 door sytze.
  • Re: Wat is dit waard?

    30 mei 2017 16:20
    sytze Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > De buitenste twee zijn zg. Giovanni's, lithografis
    > [www.ebay.de]
    > [www.ebay.de]
    > Ze staan voor tegen de 100 euro op ebay, maar ze w
    >
    > De middelste lijkt me ook een plaat, of is het een
    >
    > je kunt overigens meerdere vragen posten, en dus 6

    Hey ja die lijken er wel verdomd veel op bedankt.
    owja ik zie het ik heb er nog een paar geupload.
    sorry ik kan momenteel niet een foto van de achterkant maken. deze staan namelijk niet bij mij.
  • Re: Wat is dit waard?

    30 mei 2017 19:13
    sytze Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > De buitenste twee zijn zg. Giovanni's, lithografis
    > [www.ebay.de]
    > [www.ebay.de]


    Even uit belangstelling: Heten al dergelijke heiligenprentjes "Giovanni's" door wie ze ook gemaakt zijn? Of moet het ook echt een schilderij of reproductie van een zekere zogenoemde schilder zijn? En zo ja - wie was dat?
  • Re: Wat is dit waard?

    31 mei 2017 08:08
    Met één onscherpe foto per object valt er echt geen zinnig woord over te zeggen.
  • Re: Wat is dit waard?

    31 mei 2017 10:56
    scharrelaar schreef: Heten al dergelijke heiligenprentjes "Giovanni's" door wie ze ook gemaakt zijn? Of moet het ook echt een schilderij of reproductie van een zekere zogenoemde schilder zijn? En zo ja - wie was dat?

    Ik geloof dat die grote dingen zo heten omdat sommige met 'Giovanni' gesigneerd zijn, oftewel Johan. Dat is een fantasienaam want zulke reli-kitsch werd niet door kunstenaars maar door reclametekenaars bij bedrijven in elkaar geflanst. Het is Roomse Disney. Maar ze zijn vroeger ten plattelande langs de huizen vaak onder valse voorwendsels verkocht, waardoor ze soms nog steeds als waardevolle erfstukken gezien worden.
  • Re: Wat is dit waard?

    31 mei 2017 19:18
    Dank voor de info. Ik doe graag kennis op over alles wat er aan tweedehands schilderijen te koop is, of dat nu "rommel" is of niet.
  • Re: Wat is dit waard?

    01 juni 2017 18:13
    Het hondenportretje is van Ed Gerdes, die een vakkundig tekenaar was, maar in de oorlog een hoge pro-Duitse ambtenaar werd.
  • Re: Wat is dit waard?

    02 juni 2017 13:27
    sytze Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Het hondenportretje is van Ed Gerdes, die een vakk


    is het ook nog wat waard als ik vragen mag ik weet er namelijk helemaal niks van .
    En ja ik ben kunst/cultuurbarbaar het interesseert me niet echt veel sorry. :P
  • Re: Wat is dit waard?

    03 juni 2017 11:41
    Ja, op een veiling zou dat hondje wel 100 euro opbrengen. Bij De Zwaan in Amsterdam bijvoorbeeld. Maar ik zou eerst Marktplaats proberen. Veilingen pikken 50% in van wat de koper betaalt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.