Informatie gezocht

Wie is de schilder?

Gepost door Rosie 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie is de schilder?

    07 juni 2017 21:34
    Dit schilderijtje is van mijn moeder geweest, heeft lang op zolder gelegen en hangt sinds kort weer aan een muur. Het is vrij oud, dat kan ik aan het hout en doek zien maar ik heb verder geen idee wie het gemaakt heeft en dat vind ik wel jammer. Kan iemand mij helpen?
  • Re: Wie is de schilder?

    07 juni 2017 23:10
    Goh, een bijzonder en mooi werkje zo te zien. Maar de foto's zijn echt te vaag om over de signatuur te speculeren, voor mij althans. Het is een Hollands ding, dus de maker moet te vinden zijn. Hoe groot is het doek?
  • Re: Wie is de schilder?

    08 juni 2017 13:10
    Hallo Sytze,

    Bedankt voor jouw reactie. Het is 70 bij 51 cm. En het is idd erg onleesbaar. Ik heb geprobeerd een betere foto te maken maar ik vrees dat het niet veel uitmaakt. Ik voeg ze iig wel bij.
  • Re: Wie is de schilder?

    08 juni 2017 15:14
    Het lijkt op -drink of -brink te eindigen. Is dat juist? Kun je nog andere letters vermoeden?
  • Re: Wie is de schilder?

    08 juni 2017 17:05
    Nee, ik kan er zelf echt helemaal niks van maken.. Het is echt onleesbaar. Ik dacht misschien eindigend op iak...
  • Re: Wie is de schilder?

    08 juni 2017 18:03
    Ik kom er ook niet uit. Ik vrees dat het vernis melkerig geworden is. Wat overigens meestal verholpen kan worden. Het is een prachtig geschilderd binnenhuisje. Weet je een veilingbedrijf in je buurt? Dan moet je het daar eens laten zien. Zo niet, dan noem de provincie maar, dan kan ik een veilinghuis opgeven.
  • Re: Wie is de schilder?

    08 juni 2017 19:22
    Ik woon in Arnhem, Gelderland dus. Het zou idd schoongemaakt mogen worden. De kleuren zijn sober maar daarnaast ook aardig vergeeld denk ik.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.