Informatie gezocht

ets

Gepost door bbah 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • ets

    21 juli 2017 15:44
    Beste mensen

    Ik heb een drietal etsen (?). Ik ben erg benieuwd naar de makers.
    Kan iemand me helpen?

    M.vr.gr.

    Bert Bannink
  • Re: ets

    21 juli 2017 17:00
    1 Paul Matthes (Königsberg / Kaliningrad 1872 - Bergholz-Rehbrücke 1956) [rkd.nl]

    2 zulke onscherpe foto's kan niemand determineren.

    3 zul je op een internationaal forum moeten vragen, bijv. findartinfo.
  • Re: ets

    22 juli 2017 10:33
    In de eerste plaats ontzettend bedankt voor het vinden van de de etser Matthes. De tweede afbeelding is inderdaad niet scherp. Ik heb hem opnieuw gescand in een hogere resolutie en meer in detail. Verder hen ik het onderste deel van de ets (met de signatuur) en het onderschrift apart biojgevoegd, evenals de titel die onderaan de pagina staat.

    Wederom alvast bedankt voor de genomen moeite.

    M.vr.gr.

    Bert Bannink
  • Re: ets

    22 juli 2017 11:17
    Tja, ik wil niet zeuren maar die signatuur is nog steeds niet scherp genoeg. De maker schrijft deels in Fraktur- en deels in Deutscher Schrift waarbij de letters enorm op elkaar lijken. Dat levert een te groot aantal variabelen op. Misschien is scannen beter.

    Er staat in elk geval "Sonnen Untergang am Wasser" en "No.9 selbst gedr." oftewel nummer 9 eigen druk.

    Ten overvloede: onder de Matthes-ets staat Hansweert, een dorp aan de Westerschelde.
  • Re: ets

    22 juli 2017 16:17
    Beste Sytse

    Ik vrees dat het hier stopt. In elk geval bedankt voor de moeite.

    M.vr.gr.

    Bert Bannink

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.