Informatie gezocht

Schilder Molenaar (Rotterdams?)

Gepost door tijnus 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilder Molenaar (Rotterdams?)

    17 januari 2005 12:08
    Ik ben op zoek naar informatie over de schilder Molenaar. Ik heb begrepen dat hij een Rotterdamse schilder is/was. Weet niet wanneer hij geboren is, maar hij maakte onder meer schilderijen van de haven van Rotterdam.

    Mochten jullie een website kennen waar ik meer informatie kan vinden ... tips zijn welkom.

  • Re: Schilder Molenaar (Rotterdams?)

    01 maart 2005 21:27
    De schilder J.P. Molenaar is een geboren Rotterdammer. Hij is geboren op 29-04-1914 te Rotterdam. Overleden in 1990, ook in Rotterdam. Hij schilderde inpressionistisch/expressionistisch. Hij was vanaf 1929 matroos en schilderde zodoende veel havengezichten. Hij is vooral bekend geworden door het schilderen van de Zuiderzeewerken. Galerie Simonis en Buunk te Ede heeft meestal wel werk van hem(www.simonis-buunk.nl). Voor het opzoeken van schilders kun je ook naar de site www.rdk.nl gaan.
    gr. Rien Baauw.
  • Re: Schilder Molenaar (Rotterdams?)

    25 november 2005 00:23
    Ik heb net een schilderij van hem gekocht met 3 sleepboten erop oa de zwarte zee van +- 60 bij 90 wat zou dit moeten kosten?
  • Re: Schilder Molenaar (Rotterdams?)

    06 augustus 2006 11:42
    Leuk, ik heb een houtskooltekening van Molenaar aan de muur en een oom van me, Bertus de Jong, was kapitein op de Zwarte zee.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.