Informatie gezocht

zoek naar zoon N. van Yperen

Gepost door benvanbommel 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • zoek naar zoon N. van Yperen

    06 mei 2019 15:04
    Ik ben op zoek naar het adres van de zoon (voorletter C?) van kunstschilder N. van Yperen.
    Ik bezit een schildrij van zijn vader, dat ik hem graag wild schenken.

    bjvanbommel@gmail.com

    Registratiedatum: 11 jaren geleden
    Berichten: 17
    Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen
    cees
    08 oktober 2007 20:08

    Ik ben de zoon van Nicolaas van Yperen, hij was voor de tweede oorlog van beroep huisschilder
    Mijn vader heeft op jonge leeftijd als hobby zeer verdienstelijk geschilderd, is autodidact, heeft les gehad van een schildersgroep in Kralingen, in de tweede oorlog dreigde hij te werk gesteld te worden in Duitland, hij had een gezin van zeven kinderen.
    Het geluk wilde dat wij een neef in het verzet hadden die op het stadhuis te Rotterdam werkte en hem weten over te halen om wat te regelen in de administratie met gevolg dat er geen andere keuze was dan zelfstandig ondernemer te worden, dus kunstschilder werd voor zijn beroep.
    Zijn herfstbosgezichten waren zeer gevraagd, in de jaren vijftig heeft hij een kunsthandel geopend Rotterdam, hij heeft de kunsthandel tot zijn overlijden geexploiteerd.
    Mijn vader is geboren 21 februari 1898 en overleden 1 januari 1969

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.