Informatie gezocht

Isaac Israels

Gepost door tonv 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Isaac Israels

    25 augustus 2019 21:23
    Ik ben in het bezit gekomen van een "snelle" inkttekening op papier met de signatuur Isaac Israels. Een beetje moeilijk te zien, maar het staat er. De vraag is of het werk echt is. Hoe kan ik dat zien? Stel dat het een echte Israels is, wat is dan de waarde? Alle informatie welkom.
  • Re: Isaac Israels

    29 augustus 2019 15:46
    Of een Isaac echt is, zie ik allereerst aan het papier. De kwaliteit die hij gebruikte is moeilijk meer blanco te krijgen en de meeste vervalsers gaan daar al de mist in. Niet met zekerheid te zeggen van een foto, maar dit lijkt me na-oorlogs papier.

    Als je deze schets met Isaacs werk vergelijkt, vallen 3 dingen op:
    1 er zit erg weinig variatie in de lijndikte. Isaac bracht diepte in monochrome schetsen aan door verschillende potloden, pennen en/of penselen te gebruiken.
    2 de wilde lijnvoering van Isaac wordt hier met woeste vegen sterk overdreven.
    3 Isaac beeldde echtparen nooit zo karikaturaal af.

    Als hij echt was, zou zoiets bij de grote twee voor 5 à 10 duizend geveild worden. Maar daar is echt geen zicht op. Niettemin zijn er andere veilinghuizen die zulke dingen wel willen veilen. Maar dan zijn de opbrengsten ook navenant.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.