Informatie gezocht

Schilderij van J.I.W. Pootjes

Gepost door Robert68 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij van J.I.W. Pootjes

    22 oktober 2019 13:50
    Wij hebben bijgaand schilderij van mijn grootouders die woonachtig waren in Hilversum. Kan er aan de schilderijen van deze schilder enige waarde worden toegekend?
  • Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

    24 oktober 2019 09:45
    Robert68 Schreef: Kan er aan de schilderijen van deze schilder enige waarde worden toegekend?

    Nee, want er heeft überhaupt nooit iemand bestaan die J.I.W.Pootjes heette.
  • Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

    24 oktober 2019 13:43
    Het lijkt er op dat er sprake is van J.W. Pootjes. Wanneer je de signatuur van andere schilderijen van deze schilder bekijkt dan zie je tussen de J en de W overal een letter. Ons schilderij geeft qua signering duidelijk een "I" tussen beide letters. Aangezien ik niet weet waar U Uw kennis op heeft gebaseerd lijkt het mij gepast dat U mogelijk uw opmerking herziet nadat U dit nader heeft bekeken.
  • Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

    25 oktober 2019 13:52
    Zolang niemand een signatuur te zien krijgt, kost dit onderwerp anderen alleen zinloos tijd.
  • Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

    25 oktober 2019 18:27
    Bijgaand een uitsnede van de signatuur. Deze komt overeen met de schilderijen die via google verschijnen van J.W. Pootjes.
  • Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

    25 oktober 2019 19:01
    Ja, een stukkie van dezelfde foto uitvergroten kunnen we allemaal. Volkomen onbruikbaar. Doe zelf ook een beetje moeite als anderen bereid zijn dat voor je doen.
  • Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

    29 oktober 2019 13:41
    Beste Mark, Ik ben heel blij met jouw reactie op dit geheel. De eerste drie reacties waren niet echt hoopvol en dan druk ik me nog mild uit. Hierbij een vergroting van de signatuur op het schilderij. En ik denk dat het wel overeenkomt met jouw bevindingen. Er is sprake van 3 letters want er staan ook drie punten zou ik zeggen en het lijkt in ieder geval op een I maar mogelijk is het toch iets anders. Ik ben heel benieuwd naar eventuele vervolg informatie.
  • Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

    29 oktober 2019 16:10
    Er staat Joh.W.Pootjes.
  • Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

    29 oktober 2019 16:19
    Dat haal ik er niet uit maar dat neem ik zonder meer aan. Dan weet ik nu in ieder geval dat we het hebben over dezelfde J.W. Pootjes waarvan meerdere schilderijen bekend zijn. Op Wikipedia is wel het een en ander terug te zoeken over deze schilder en dan blijft de vraag of we hier enige waarde aan toe moeten/kunnen toekennen?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.