Informatie gezocht

Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

Gepost door Enotspic 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    14 maart 2020 21:44
    Weet iemand wie deze aquarel heeft gemaakt? We hebben hem al jaren in huis. We willen hem opnieuw gaan inlijsten. (De lijst was al redelijk gehavend en is er niet beter op geworden in de loop der jaren. Ik heb niet veel verstand van de technische aspecten van kunst, ik weet alleen wat ik wel en niet mooi vindt. In mijn beleving lijkt het alsof dit schilderij dubbel gesigneerd is. De laatste foto is door zoonlief op zijn telefoon bewerkt, zodat de handtekening goed zichtbaar wordt. Ik kan helaas niet echt informatie geven, anders dan het lijkt gemaakt te zijn met waterverf en krijt. En er staat een signatuur op in potlood. (De ander - een monogram, een titel?- is in krijt.)

    Dank u wel.
  • Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    15 maart 2020 12:21
    Onder de handtekening staat 52 denk ik.
  • Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    15 maart 2020 12:27
    Dat zou goed kunnen. In 1952 woonde Oldeman in Varsseveld. Daar zien de boerderijen er zo uit: [upload.wikimedia.org]
  • Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    15 maart 2020 18:56
    Och, wat leuk zeg! Heel erg veel dank, nu weet ik eindelijk wie het geschilderd heeft. En, ook prettig dat er informatie over de persoon te vinden is. Erg knap, hoe jullie meer zien dan wij. Ik ben wel benieuwd; herkende u de stijl of het schilderij zelf, of de handtekening?

    Hartelijk groet.
  • Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    15 maart 2020 20:00
    Ik herkende de naam, niet de stijl, want hij heeft heel verschillende onderwerpen geschilderd. Ook veel grote bloemstillevens.
  • Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    15 maart 2020 20:40
    Ik herkende de getalletjes ☺, maar dat stelde niet zoveel voor natuurlijk. Veel plezier er nog mee.
  • Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    16 maart 2020 10:19
    Wij zijn in ieder geval erg blij met de naam en de getalletjes! Ik heb nog een aquarel waarvan ik niet weet wie deze geschilderd heeft. Deze heb ik ooit een gekocht op een markt, geloof ik. Omdat ik het lieflijk vond. Ik heb ooit zelf gezocht, maar kon niks vinden. (Ondanks dat de handtekening redelijk goed te lezen is.)

    Deze is me wel minder lief dan degene waarvan ik nu weet dat het gemaakt is R H Oldeman! Nu, is het natuurlijk wel leuk om te weten. Alleen, is dat gepast? Om, nog iets te plaatsen op dit forum? Zelf kan ik namelijk helaas niet kennis bijdragen. Wel ben ik af en toe aan het kijken naar wat anderen plaatsen en de oplossingen die geboden wordt door kenners. Ik vind dat leuk om te doen. Misschien kunt u hier nog antwoord op geven? Anders, laat ik het. Maar blijf ik wel kijken, omdat ik er plezier aan beleef.

    Hartelijke groet.
  • Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    16 maart 2020 10:51
    Er is geen limiet aan, hoor! Wel is het aan te raden voor elk schilderij een afzonderlijke thread te openen. Dan zien alle regelmatige bezoekers dat er een nieuwe vraag is.
  • Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

    16 maart 2020 15:06
    Bedankt voor uw antwoord. Ik zal het doen. Fijne dag gewenst.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.