Informatie gezocht

Surinaamse vrouw op hout

Gepost door Jennai1964 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Surinaamse vrouw op hout

    22 april 2020 23:14
    kent iemand deze schilder? ik vind het een bijzonder mooi schilderijtje op hout van een dame in Surinaamse kleding. Uit 1945?
  • Re: Surinaamse vrouw op hout

    23 april 2020 07:00
    De foto's zijn te onscherp, daar kunnen we niet veel mee. Hoe groot het is en of dat monogram op z'n kop staat is daardoor ook niet te zien. Waarom het uit 1945 zou zijn ook niet. Wel dat het kwaliteit heeft.
  • Re: Surinaamse vrouw op hout

    23 april 2020 10:44
    dank voor uw reactie. het is klein, met lijst ong 30x20 cm. onderaan de handtekening staat 45. hierbij wat scherpere foto’s
  • Re: Surinaamse vrouw op hout

    23 april 2020 12:44
    De RKD levert op 20ste eeuwse kunstenaars die met HK monogrammeerden deze tien namen:

    [rkd.nl]

    Maar het lijkt niet op één van deze bekendere schilders.
  • Re: Surinaamse vrouw op hout

    23 april 2020 15:03
    toevallig las ik op internet “ Schilderijen uit de jaren vijftig waarop Surinaamse personen op een waardige manier zijn afgebeeld zijn zeldzaam.“
    [magazines.cultureelerfgoed.nl]
    vandaar ook mijn interesse om het aan u voor te leggen. Het is zo’n 40 jaar geleden door mijn vader gekocht op het Waterlooplein
  • Re: Surinaamse vrouw op hout

    23 april 2020 15:37
    Ja, er is niet veel waardige kunst met Surinaamse thema's. Als u het wilt verkopen heb ik wel interesse. Mijn mailadres staat in mijn profiel.
  • Re: Surinaamse vrouw op hout

    23 april 2020 16:26
    vooralsnog heb ik geen interesse om het te verkopen omdat ik het zelf erg mooi vind.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.