Informatie gezocht

Dame met bloem, schilder gezocht

Gepost door moon1212 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Dame met bloem, schilder gezocht

    27 mei 2020 21:10
    Beste,

    Op en veiling heb ik een schilderij van een dame met een mandje met bloemen gekocht.
    Er staat geen handtekening op het schilderij. Er stond bij vermeld dat het uit de 18de eeuw komt, maar misschien zou het ook ouder kunnen zijn. Heeft iemand een idee in welke richting ik zou kunnen zoeken?

    Groet en alvast bedankt voor het kijken,

    Monique



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2020 08:41 door moon1212.
  • Re: Dame met bloem

    28 mei 2020 08:35
    Lijkt me geen dame, maar een engel die een olijftak aanbiedt, symbool van de goddelijke vrede dat in uiteenlopende religieuze voorstellingen ingepast werd. Fragment van een groot Italiaans kerkelijk schilderij, 18e eeuw en niet ouder. Mooi decoratief ding!
  • Re: Dame met bloem, schilder gezocht

    28 mei 2020 08:53
    Dankjewel, ik dacht dat de vleugels eerst bergen waren. Ik geef haar een mooi plaatsje in huis. Waarschijnlijk was de rest van het schilderij te beschadigd.
    Nogmaals bedankt!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.