Informatie gezocht

Schilderij Bali, Batuan - Onbekende signatuur

Gepost door Tomjan88 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij Bali, Batuan - Onbekende signatuur

    19 juli 2020 13:50
    Goedemiddag.

    Ik was benieuwd of er iemand met mij mee kan kijken naar de signatuur van dit schilderij.
    Gelukkig is deze vrij goed leesbaar. Dat het afkomstig is uit Batuan (Bali) is duidelijk.
    Vermoedelijk zal de naam van de schilder achter de MD: staan. Ik lees in ieder geval Satu....
    Wellicht dat er nog 2 letters volgen maar die vallen weg in de achtergrond.

    Alvast bedankt.

    Gr, Tom
  • Re: Schilderij Bali, Batuan - Onbekende signatuur

    19 juli 2020 15:03
    Je zult òf een scherpere foto moeten maken òf proberen die letters te lezen en hier te posten. Ik kan alleen bijdragen dat die eerste letters "i MD:" een afkorting van i Made is en de maker 'i Made Satu...'. heet. Veel Balinezen heten i Made xx, want het betekent 'de 2e zoon'. Maar talloze schilders heten zo.
  • Re: Schilderij Bali, Batuan - Onbekende signatuur

    19 juli 2020 15:34
    Ik heb naar wat verschillende contrasten gekeken maar het wordt er niet veel beter van.
    Met het blote oog vermoed ik dat er Satuan of Satuam staat. Echter kan ik op basis van die namen ook geen aanvullende info vinden.


    M.v.g. Tom
  • Re: Schilderij Bali, Batuan - Onbekende signatuur

    19 juli 2020 20:08
    Spijt me, ik kom niet verder. Ik kan een beetje Indonesisch googelen, maar zonder resultaat. Een belangrijk kunstenaar zal hij niet zijn, anders had ik hem al op Artprice gevonden.
  • Re: Schilderij Bali, Batuan - Onbekende signatuur

    19 juli 2020 20:12
    Dat vermoede ik al. In ieder geval bedankt voor het zoeken.
    Ik hang het mooi aan de muur, het is zeker decoratief .

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.