Informatie gezocht

Grote litho paradijsvogel - Gesigneerd M Dam

Gepost door Tomjan88 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Grote litho paradijsvogel - Gesigneerd M Dam

    12 augustus 2020 16:44
    Goedemiddag.

    Wellicht dat iemand mij zou kunnen helpen bij de identificatie van deze signatuur. Naar mijn weten gaat het hier om een voorstelling van een paradijsvogel. Het lijkt mij een litho of andere vorm van druk. Het is rechts onder gesigneerd met "M Dam". Ik heb er zelf geen vermoedelijke kunstenaar bij kunnen vinden. Er staan wel enkele "Dam's" in het RKD maar niets wat mij waarschijnlijk leek.

    M.v.g. Tom
  • Re: Grote litho paradijsvogel - Gesigneerd M Dam

    12 augustus 2020 16:58
    Ik weet niet hoe het heet....pas patoe ofzo.

    Het lijk wel een J omdat het doorloopt

    En zou het dan Jan Willem Van Dam zijn?
  • Re: Grote litho paradijsvogel - Gesigneerd M Dam

    12 augustus 2020 20:25
    Goedenavond.

    Goede tip, spot on. Ik heb de achterkant eraf gehaald. Hoewel het op het passe-partout zit bevestigd kon ik de contouren van een J zien op het moment dat ik het in het licht hield. Dus dat lijkt me correct. Daarnaast blijkt er op de achterkant een 3tal initialen te staan (J.S.O.) Wellicht begint de achternaam met een O.

    Ik heb nog even wat foto's extra erbij gezet voor de aanvullende info op de achterzijde.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.