Informatie gezocht

p verschuur

Gepost door van de wolf 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • p verschuur

    09 februari 2006 16:57
    wie kan mij wat vertellen over de schilder p verschuur.
    ik heb namenlijk een schilderij waar een bos met wei met 2 paarden en een wagen hooi geladen wordt .
  • Re: p verschuur

    11 april 2006 15:54
    Wat leuk, ik heb ook een schilderij van P. Verschuur en vraag mij ook af wie deze schilder is. Op mijn schilderij staan twee paarden in een grote stal of werkplaats hooi te eten voor een open raam. Ik heb het schilderij van mijn overgrootmoeder gehad, ik heb geen idee hoe lang zij het al had.
  • Re: p verschuur

    16 oktober 2007 05:25
    Wij zijn in het bezit van een schilderij van P Verschuur; op het schilderij: een wei met een hooiwagen en 2 paarden ervoor.


    Het is ingelijst door Ooms in Leiden


    Adriana de Ridder
    Timaru
    Nieuw Zeeland
  • Re: p verschuur

    10 maart 2008 09:48
    beste alex,ik krijg op het Rijksprentenkabinet wat jij aangeeft niets gevonden van deze p verschuur.
    bij deze een foto van het schilderij,en graag mischien nog wat uitleg.
    bij voorbaat mijn dank.

    van der wolf
  • Re: p verschuur

    15 maart 2009 17:44

    Raar! ik heb ook een schilderij van P verschuur! ik kan bijna niks over hem vinden op het internet. Ik heb een schilderij waarbij 1 wit paard met een tuig in stal staat. Er zit ook een raam in de stal. Ik ben erg benieuwd hoe oud het schilderij ongeveer is. Kan iemand mij helpen?
  • Re: p verschuur

    29 augustus 2010 15:28
    Ik heb ook een schilderij met 2 paarden bij een damhek en voor een bossage en met hun kont in de wind. Is deze P.Verschuur familie van de bekende paarden schilder Wouter verschuur?
  • Re: p verschuur

    24 september 2015 10:39
    Ik heb ook een schilderij van P. Verschuur hangen. Gekocht bij kunstgalerij Simonis in Ede. Die vertelde mij toendertijd dat P. Verschuur een pseudoniem van
    van Diggelen was. Sorry dat ik nu pas antwoordt.
  • Re: p verschuur

    26 september 2015 20:29
    Het zure is alleen dat er noch een P.Verschuur, noch een Van Diggelen in zowel de wetenschappelijke databases (RKD etc) als in de websites van veilingresultaten te vinden zijn. Meneer Simonis kon dat indertijd zonder risico beweren, maar tegenwoordig zou hij snel tegen de lamp lopen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.