Informatie gezocht

Is deze Ligtelijn de moeite waard ?

Gepost door MaGaWaGa 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Is deze Ligtelijn de moeite waard ?

    04 oktober 2020 17:53
    Recent verkreeg ik bijgesloten erfstuk, welke iets van 70 jaar in bezit van mn ouders is geweest.
    Na wat googlen zag ik dat er meer van dit soort Ligtelijns zijn, gemaakt bij dit poortje op de Canarische eilanden
    Het schilderij (30 x 40) is nog mooi onbeschadigd, maar wel behoorlijk flets, waarschijnlijk omdat het jaren in een rokerige huiskamer heeft gehangen.
    Op internet zie ik dat de vergelijkbare schilderijen bij dat poortje prachtige kleuren hebben.

    Is dit schilderij de moeite van het schoonmaken waard ? (schijnt zo’n €200 a €300 te kosten)

    Zouden na schoonmaken dan inderdaad al die mooie kleuren weer terugkomen ?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2020 17:55 door MaGaWaGa.
  • Re: Is deze Ligtelijn de moeite waard ?

    04 oktober 2020 18:54
    Nee, na schoonmaken komen er geen mooie kleuren te voorschijn. Het is namelijk geen schilderij, maar een repro oftewel een ingelijst plaatje.
  • Re: Is deze Ligtelijn de moeite waard ?

    05 oktober 2020 11:43
    Dat is een opmerkelijke constatering, hoe zie je dat ?

    Verbaast me wel, het schilderij (of plaatje) is minimaal iets van 70 jaar oud, waren de plaatjes van schilderijen toen al zo goed van kwaliteit ?

    Daarmaast glinsteren sommige kleuren anders dan andere kleuren, alsof het verschillende soorten verf betreft.

    Ook wel vreemd dat ik van een gerenomeerde restaurateur een offerte krijg voor schoonmaken op basis van dezelfde foto. Ziet die dat dan niet ?

    Overigens is deze destijds nog gekocht bij kunsthandel Hopman in Alkmaar, volgens een zegeltje aan de achterkant. Doe je toch eerder met een schilderij dan met een plaatje.

    Maar misschien heb je gelijk



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2020 11:44 door MaGaWaGa.
  • Re: Is deze Ligtelijn de moeite waard ?

    05 oktober 2020 11:45
    ..



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2020 19:38 door MaGaWaGa.
  • Re: Is deze Ligtelijn de moeite waard ?

    05 oktober 2020 12:39
    Hallo MaGaWaGa
    Een loupe doet wonderen...zie je streepjes .. cirkeltjes of puntjes..
    ja....een print... maar nee... alkaline druk ???
    dus onderzoek gewenst...weet van mij dat de toen en nu zeer bedreven zijn in fop
    technieken.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.