Informatie gezocht

Catharina Klein

Gepost door r.lamers 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Catharina Klein

    05 oktober 2020 13:19
    Ik heb 2 schilderijen geërfd van Catharina Klein.
    Ze zijn geschilderd op hardboard.
    Ze zijn destijds ingelijst door kunsthandel Joh.G. Brincker in Zutphen. Onder op de plaat staat een nummer.
    Welke waarde mag ik aan deze schilderijen verbinden? Ik wil ze t.z.t. verkopen.
    Wie kan mij helpen?
  • Re: Catharina Klein

    05 oktober 2020 13:55
    Onderop de plaat?? Ik snap het niet. Zijn het nou schilderijen of plaatjes? Olieverfschilderijen worden zo nooit ingelijst, dus dan zouden het gouaches/aquarellen moeten zijn. Zijn die nummers handgeschreven of gedrukt?

    Over de waarde valt dus nu nog niets te zeggen. Zij is geen dure, maar wel een heel geliefde kunstenares: [www.youtube.com]
  • Re: Catharina Klein

    05 oktober 2020 14:42
    Sorry, het is geen schilderij maar een gouache of aquarel op een soort hardboard. Ik heb er helemaal geen verstand van, vandaar mijn vraag op dit forum.
    Het nummer staat onder op de rand van het hardboard. (zie op bijgaande foto). Het geheel is ingelijst bij Kunsthandel Joh.G.Brincker, Beukerstraat 19, Zutphen.
  • Re: Catharina Klein

    05 oktober 2020 17:53
    Gedrukte cijfers, het is dus drukwerk. En geen kunstwerk.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.