Informatie gezocht

Lugano 1938 Novelli

Gepost door twansink 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Lugano 1938 Novelli

    13 oktober 2020 22:30
    Wie kan meer vertellen over dit schilderij en de schilder "Novelli", gekocht voor de oorlog bij kunsthandel Jacques Aa. in Amsterdam.
    Als iemand ook een restaurateur weet die dit kan opknappen hou ik mij aanbevolen.
  • Re: Lugano 1938 Novelli

    14 oktober 2020 09:43
    Hoewel er niets officieels is te vinden over deze schilder gaan veel mensen er vanuit dat het hier gaat om Ragusa Novelli. Twijfel!!
  • Re: Lugano 1938 Novelli

    14 oktober 2020 11:10
    Ja, helemaal de stijl van Ragusa Novelli, maar wel een van de betere. Er bestaat zoveel van, en van zoveel verschillende kwaliteit, dat het wel eens een atelier vol schilders geweest kan zijn. In Ragusa. Want Ragusa bestaat als Siciliaanse provincie en plaatsnaam, maar niet als voornaam. Artprice vermeldt hem niet eens. Sommigen (ook hier op MS) dachten aan een Kroatische schilder uit Dubrovnik dat ooit Raguza heette en inderdaad zeer waterrijk is. Maar mij lijkt het eerder Italiaans.
  • Re: Lugano 1938 Novelli

    20 oktober 2020 13:05
    Hallo,
    helaas voor U is het schilderij niet te koop, het is al lang in de familie van mjn echtgenote en we vinden het allebei een mooi stuk.

    mvg
    Toon
  • Re: Lugano 1938 Novelli

    20 oktober 2020 14:37
    Twansink ik ken een goede restaurateur vlak bij Den Haag, die schappelijke prijzen rekent.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.