Informatie gezocht

Schilderij herkennen

Gepost door Johnster74 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilderij herkennen

    22 januari 2021 20:33
    Hoi,
    Kan iemand ons een concreet antwoord geven?
    25 jaar geleden dit schilderij gekocht in een antiek zaak ter ere van mijn ouders hun 25 jarig huwelijk.
    Het schilderij zou de naam " Brand bij het huisje van Stavoren" zijn.
    Schilderij is niet (zichtbaar)gesigneerd. De zaak waar we dit schilderij destijds gekocht hebben is helaas vvt.
    Zouden graag de echte titel, schilder en huidige waarde van dit schilderij willen weten.
    Mvg
    John
  • Re: Schilderij herkennen

    23 januari 2021 10:01
    Concrete antwoorden zijn sowieso teveel gevraagd bij schilderijen zonder gegevens. Of het een uitzonderlijk goed kunstwerk is valt met deze vage foto bovendien niet te beoordelen. Stelt het inderdaad buiten alle twijfel Staveren voor? Ik zie op Google wel een kerk die er op lijkt. Je weet er waarschijnlijk zelf meer van dan wij.

    Je kunt daarom beter te rade gaan bij [www.museumponthus.nl] of [stavoren.nl] en dergelijke. Of bij het Fries Museum in Leeuwarden. Verder is ook aan de Harlinger schilder Nicolaas Baur (1767-1820) te denken en een mailtje aan het Hannemahuis kan daarom ook iets opleveren. In Baurs oeuvre komen ook rampen voor. De lijst is zo bijzonder dat hij wellicht een aanknopingspunt biedt om de schilder te identificeren. Misschien herkennen museummensen die (ooit zeer kostbare) lijst.

    Met als die onzekerheden is de waarde moeilijk in te schatten. Een veilingbedrijf in West-Nederland zou het rond de 1000 euro taxeren, denk ik. En dan hangt de hamerprijs helemaal af van hoeveel rijke verzamelaars interesse in Stavoren hebben. Dat zou je bij veilinghuis Âld Fryslân kunnen vragen.
  • Re: Schilderij herkennen

    23 januari 2021 16:50
    Hartelijk dank voor uw terug koppeling. We hebben weer een paar goede tips erbij en gaan hiermee aan de slag.
    Nogmaals hartelijk dank.
    Mvg.
    John.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.