Informatie gezocht

Wie kent deze etser (P Mannus? Mannes?)/ wat voor een afbeelding zou dit zijn?

Gepost door Goldilocks 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kent deze etser (P Mannus? Mannes?)/ wat voor een afbeelding zou dit zijn?

    29 januari 2021 11:00
    Al enige tijd ligt dit in de kast. Een heel kleine ets met rechtsonder een handtekening in potlood en die staat ook op de grafure. P Mannus? P Mannes? Kan niemand vinden met deze naam. Ben heel benieuwd wie dit gemaakt heeft, en wat de afbeelding voorstelt.

    Dit is mijn eerste "discussie" dus hoop dat dit voldoende informatie is!
  • Re: Wie kent deze etser (P Mannus? Mannes?)/ wat voor een afbeelding zou dit zijn?

    29 januari 2021 11:19
    zoek eens op Paul matthes 1872-1930
    succes
  • Re: Wie kent deze etser (P Mannus? Mannes?)/ wat voor een afbeelding zou dit zijn?

    29 januari 2021 12:10
    Dat is hem inderdaad!!! Had er geen "t" in gezien. Lijkt me wel een Nederlandse afbeelding trouwens, geen Duitse. Wat leuk om het zo te achterhalen.

    Hartelijk dank, Zwen
  • Re: Wie kent deze etser (P Mannus? Mannes?)/ wat voor een afbeelding zou dit zijn?

    29 januari 2021 16:26
    Matthes heeft tien jaar in Nederland gewoond en hier heel veel etsen gemaakt, allemaal topografisch kloppend. Ook een paar olieverfschilderijen. Ik heb een stadsgezicht van Enkhuizen van hem.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.