Informatie gezocht

Wie is de kunstschilder van dit schilderij?

Gepost door Bunt1234 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie is de kunstschilder van dit schilderij?

    10 april 2021 17:08
    Hallo allemaal,

    Dit schilderij is al een hele tijd is de familie en is in de jaren 50 door mijn oudtante geschonken aan mijn ouders.
    Nu heb ik al wat onderzoek/navraag gedaan maar nog niet de kunstschilder kunnen achterhalen.
    Dit schilderij is niet van Tie Hof, dat heb ik al van haar dochter te horen gekregen.
    Gerrit Heemskerk (schilderijen-site.nl) kon mij helaas ook niet verder helpen.
    Het kan natuurlijk een amateur kunstschilder zijn geweest die nooit bekend is geraakt.
    Schilderij is misschien wel door een (amateur) kunstschilder gemaakt die woonachtig was in de omgeving waar mijn oudtante heeft gewoond.
    Dat is in de omgeving Nijkerk, Hoevelaken, Amersfoort.
    Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij en/of de kunstschilder?
    Alvast bedankt!

    Mvg,
    B
  • Re: Wie is de kunstschilder van dit schilderij?

    10 april 2021 22:39
    Dank je voor je reactie.
    De laatste post over HOF is van 2018.
    Je weet maar nooit wie er kijkt en wat voor reacties er komen wanneer het weer eens onder de aandacht komt in 2021.
    Er zijn dus meerdere schilderijen van hem of haar.
    Dan moet er toch een keer iemand iets weten over wie er achter de handtekening HOF schuil gaat.
  • Re: Wie is de kunstschilder van dit schilderij?

    10 april 2021 23:37
    Nee, dat moet niet want dit soort schilderijen is nooit het werk van één kunstenaar, maar vrijwel altijd het product van een werkplaats waar ze in grote hoeveelheden op bestelling werden aangemaakt om in meubelwinkels of langs de deur te worden verkocht. De naam onder zo'n doek is meestal een verzinsel, vaak door de opkoper aangebracht. De kwaliteit is laag, net als de waarde.
  • Re: Wie is de kunstschilder van dit schilderij?

    11 april 2021 09:11
    Bedankt voor je reactie .
    Ik ben geen kenner en kan niet bepalen of dit schilderij wel of niet een bepaalde kwaliteit heeft.
    Maar als het inderdaad een product is uit een werkplaats en in deze in massa werden geproduceerd door bijv. leerling kunstschilders dan zal dit schilderij niet van een bekende kunstschilder zijn en ook geen waarde hebben.
    Persoonlijk vind ik het geen lelijk schilderij, maar daar kan een ieder anders over denken.
  • Re: Wie is de kunstschilder van dit schilderij?

    11 april 2021 11:57
    Die makers waren zeer beslist geen leerling kunstschilders, maar veelal werklozen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.