Informatie gezocht

Onbekend schilderij

Gepost door Freddy1636 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Onbekend schilderij

    17 november 2021 16:38
    Twintig jaar geleden heb ik dit schilderij gekocht op de kunstmarkt in " Isle sur la Sorgue" (Fr.)
    Reden van aankoop was dat het mij aansprak. Het schilderij zou dateren helft 19e eeuw.
    Volgens een aantal kunstkenners is de gebruikte schildertechniek van zeer hoge kwaliteit en geschilderd is door een 19e -eeuwse (Franse) geschoolde schilder.
    Identificatie van de afgebeelde persoon (schilder?) zou zeker bijdragen aan het identificeren van de schilder.
    Het speciale hoofddeksel (beret?) kan ook een aanduiding zijn.

    Schilderij: Olie op doek. (65cm x 54cm).
    Kan iemand meer info verschaffen over dit schilderij ?

    Mvg
    Freddy1636
  • Re: Onbekend schilderij

    18 november 2021 13:51
    Daar weet in Nederland gegarandeerd niemand iets over te vertellen, ook geen hoogleraar kunstgeschiedenis of expert bij Sotheby's. Het is een zelfportret van een Franse schilder uit de provincie, die geen landelijke bekendheid gehad zal hebben want de kwaliteit is heel matig. Zoiets moet je dus bij een museum of veilingbedrijf vragen in de buurt van de aankoop. Misschien heeft de schilder lokale personen geportretteerd en is zijn naam zo bekend gebleven. Maar ook daar geef ik je weinig kans.

    De muts is een zouave chechia [tinyurl.com] Die werden in heel Europa binnenshuis gedragen, vooral door schilders en literatoren. .

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.